• Anonym (Annan)

    Är han rädd för något seriöst

    Har träffat en man i några månader

    Vi umgås all hans lediga tid, går ut, umgås med hans vänner, umgås hemma...

    Gömmer oss inte direkt

    Han är omtänksam, snäll, trevlig, hjälpsam osv

    Går fram och kramar och pussar mig bland hans vänner.

    I början sa han att han vill se vad det leder till

    Men sen plötsligt säger han att han nog inte är

    Redo för något förhållande.

    Berättar inte anledningen, så jag tror att han kanske blivit bränd jag vet inte

    Vet att varit förlovad i några år men varför det tog sluta vill han inte berätta.

    Jag trivs med honom och har nog blivit kär men jag vet inte vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Är han rädd för något seriöst
  • Anonym (Inte rädd)

    Han har kommit fram till att han inte är kär. Ofta så behöver man träffa någon ett tag innan man blir säker på sina känslor. Skönt med en kille som är ärlig!

    Det är nog ett påhitt att många män blir brända och rädda för kärlek. Det är en ursäkt som passar extremt bra för män som vill ha sällskap medan dom letar efter någon som dom älskar och vill vara med.

    Ursäkten passar också kvinnor som inte vill ge upp trots att mannen är tydligt och rak om vad han vill. Då kan kvinnan hänga kvar och kämpa i motvind utan att känna sig desperat. I hennes ögon så vill hon bara kämpa för den stackars skadade mannen..

    Om en man älskar dig och vill leva med dig så vill han också ha ett förhållande.

  • Anonym (Hmm...,,,)
    Anonym (Inte rädd) skrev 2021-04-20 05:21:10 följande:

    Han har kommit fram till att han inte är kär. Ofta så behöver man träffa någon ett tag innan man blir säker på sina känslor. Skönt med en kille som är ärlig!

    Det är nog ett påhitt att många män blir brända och rädda för kärlek. Det är en ursäkt som passar extremt bra för män som vill ha sällskap medan dom letar efter någon som dom älskar och vill vara med.

    Ursäkten passar också kvinnor som inte vill ge upp trots att mannen är tydligt och rak om vad han vill. Då kan kvinnan hänga kvar och kämpa i motvind utan att känna sig desperat. I hennes ögon så vill hon bara kämpa för den stackars skadade mannen..

    Om en man älskar dig och vill leva med dig så vill han också ha ett förhållande.


    Håller med till 100%. Han ville nog försöka och se vad det kan leda till, men efter viss tid har han insett att han inte är kär. Han vill säkert fortsätta träffas helt förutsättningslöst tills han träffar någon annan och blir kär.
  • Anonym (Jag)

    Ni umgås och gör saker precis som ett par, men han vill inte säga att ni är det. Det handlar inte om att han inte är redo, det handlar om att han vill ha ena foten utanför ifall det dyker upp nåt/nån bättre. Och hans samvete mår som en kung då han inte lovat dig något och således inte är otrogen om han hittar nån annan som faller honom i smaken.

    Han vill både ha kakan och äta den.

    Slösa inte din tid på honom.

  • Anonym (sådär)
    Drottningen1970 skrev 2021-04-20 06:36:35 följande:

    Var ligger din förvirring? Varför tror du honom inte när han faktiskt berättat att han INTE vill ha en relation?


    Håller med, han har ju sagt rakt ut att han INTE vill ha ett förhållande, klarare än så blir det väl inte?

    Jag tror att TS bara inte riktigt vill tro det eftersom det inte lirar med vad hon vill och hoppats på så därför försöker hon vrida och vända på det och se om hon kan hitta andra infallsvinklar som kan få det han sagt till att vara något annat. Hon rationaliserar helt enkelt.
  • Anonym (H)

    Då slutar du genast att ligga med honom. Om han bara vill vara vänner så får ni vara det utan att han får åtnjuta de saker man gör med varandra i en relation

  • Anonym (Annan)

    Det är inte det att jag inte vill tro utan att jag inte förstår varför man kan bete sig på ett kärleksfullt sätt, vara hjälpsam, ställa upp vad det än gäller, vara öppen bland andra men ändå inte vilja

  • Anonym (.)
    Anonym (Annan) skrev 2021-04-20 14:48:07 följande:

    Det är inte det att jag inte vill tro utan att jag inte förstår varför man kan bete sig på ett kärleksfullt sätt, vara hjälpsam, ställa upp vad det än gäller, vara öppen bland andra men ändå inte vilja


    Om han inte är kär i dig, varför skulle han fortsätta vara kärleksfull mot dig, menar du?

    Han har gjort slut. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Annan) skrev 2021-04-20 14:48:07 följande:

    Det är inte det att jag inte vill tro utan att jag inte förstår varför man kan bete sig på ett kärleksfullt sätt, vara hjälpsam, ställa upp vad det än gäller, vara öppen bland andra men ändå inte vilja


    Det kallas för att vara kk. Eller ett strul som också är poppis att säga.

    Man kan självklart bry sig om varandra och ligga med varandra utan att vilja ha ett förhållande.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Annan) skrev 2021-04-20 14:48:07 följande:

    Det är inte det att jag inte vill tro utan att jag inte förstår varför man kan bete sig på ett kärleksfullt sätt, vara hjälpsam, ställa upp vad det än gäller, vara öppen bland andra men ändå inte vilja


    För att han kanske helt enkel är en schysst person men är inte kär i dig och vill inter ha ett förhållande med dig? Måste man bete sig illa mot någon bara för att man inte vill ha ett förhållande med personen?
Svar på tråden Är han rädd för något seriöst