• Anonym (Kille som njuter av singellivet)

    Mitt ex va otrogen mot mig

    Hej.

    Mitt ex va otrogen mot mig mååååånga ggr för 5 år sedan. Några år senare separerade vi. Jag är/Har valt att leva som singel sedan desss just för att jag har svårt att hålla mig vid bara en att ha de skönt med. Hon lever sedan ett par år tillbaka i ett nytt förhållande. Men nu s edan en tid så ses vi regelvundet igen för att ha intima stunder med varandra. Vi har alltid haft bra sex, vi lever bara 1 gång åh jag sj så struntar jag i att hon har kille, så tycker inte jag att de ligger på mig om hon är otrogen mot hennes nya kille med mig.

    Är de så att EN GÅNG OTROGEN, ALLTID OTROGEN?

  • Svar på tråden Mitt ex va otrogen mot mig
  • Anonym (öööö)
    Anonym (Kille som njuter av singellivet) skrev 2021-04-21 06:11:43 följande:

    Hej.

    Mitt ex va otrogen mot mig mååååånga ggr för 5 år sedan. Några år senare separerade vi. Jag är/Har valt att leva som singel sedan desss just för att jag har svårt att hålla mig vid bara en att ha de skönt med. Hon lever sedan ett par år tillbaka i ett nytt förhållande. Men nu s edan en tid så ses vi regelvundet igen för att ha intima stunder med varandra. Vi har alltid haft bra sex, vi lever bara 1 gång åh jag sj så struntar jag i att hon har kille, så tycker inte jag att de ligger på mig om hon är otrogen mot hennes nya kille med mig.

    Är de så att EN GÅNG OTROGEN, ALLTID OTROGEN?


    Du ställer fel fråga.
    Du borde fråga: Vad gör jag med mitt ex? Vad vill jag med mitt liv? Vill jag ha henne i det? 
  • Anonym (Swing for fun)

    Det är självklart ditt liv och ditt beslut hur du vill göra men personligen tycker jag att man skall låts ex. vara ex. och inget annat. Tror inte det minsta på att en gång otrogen alltid otrogen stämmer. Det är väldigt många orsaker till att att man väljer att vara otrogen. I mitt fall var jag otrogen mot mig ex. i fem år men skull inte drömma om att vara otrogen mot min nuvarande man.

  • Anonym (Tee)

    Oj, det måste kännas hårt att bli BORTVALD för någon annan mitt under näsan, att din partner hade så lite respekt för dig att denna valde att ha sex med andra under ett förhållande! Hur känns det att bli ratad så? Det måste vara extremt kränkande mot integriteten och psykiskt tärande!

  • Anonym (Ja)

    Ja, man kan säga att det är sant. Hon har redan varit otrogen mot dig och det försvinner inte. Det är omöjligt att säga om hon respekterar dig tillräckligt för att vara trogen i framtiden men antagligen inte, för då hade hon inte gjort det första gången heller. Så ja, en gång otrogen så kan du räkna med att det kan hända igen. Mellan er två alltså. Om hon träffar någon annan är det inte alls säkert att hon är otrogen, för det har inte med henne som person att göra utan med den hon är tillsammans med, hur hon tänker och känner kring honom. GLÖM HENNE. Gå vidare med ditt liv. 

  • Anonym (Kim)

    Vad ska du vara där och doppa för??

    Hur mådde du när du fick reda på att hon var otrogen? Det är så hennes kille kommer att må. Är det någon bakvänd hämnd? Fick inte du ha henne ska ingen annan heller?

    Skaffa ett kk eller satsa på att hitta ett varaktigt förhållande.

    Det du sysslar med är bara dömt att misslyckas med. Det är ju inte bra bra sex utan väcker en massa annat.

    Lägg ner och gå vidare.

  • Anonym (A)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-04-21 07:09:59 följande:
    Det är självklart ditt liv och ditt beslut hur du vill göra men personligen tycker jag att man skall låts ex. vara ex. och inget annat. Tror inte det minsta på att en gång otrogen alltid otrogen stämmer. Det är väldigt många orsaker till att att man väljer att vara otrogen. I mitt fall var jag otrogen mot mig ex. i fem år men skull inte drömma om att vara otrogen mot min nuvarande man.
    Håller med
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kille som njuter av singellivet) skrev 2021-04-21 06:11:43 följande:

    Hej.

    Mitt ex va otrogen mot mig mååååånga ggr för 5 år sedan. Några år senare separerade vi. Jag är/Har valt att leva som singel sedan desss just för att jag har svårt att hålla mig vid bara en att ha de skönt med. Hon lever sedan ett par år tillbaka i ett nytt förhållande. Men nu s edan en tid så ses vi regelvundet igen för att ha intima stunder med varandra. Vi har alltid haft bra sex, vi lever bara 1 gång åh jag sj så struntar jag i att hon har kille, så tycker inte jag att de ligger på mig om hon är otrogen mot hennes nya kille med mig.

    Är de så att EN GÅNG OTROGEN, ALLTID OTROGEN?


    Du har ju redan svaret på din fråga, JA en gång otrogen alltid otrogen, det ser du väl på ditt ex?

    Fast å andra sidan är du själv inte mycket bättre så....synd om den nya snubben som inte vet vilka as han har att göra med. Hoppas han får reda på det så han kan göra nåt åt det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-04-21 07:09:59 följande:

    Det är självklart ditt liv och ditt beslut hur du vill göra men personligen tycker jag att man skall låts ex. vara ex. och inget annat. Tror inte det minsta på att en gång otrogen alltid otrogen stämmer. Det är väldigt många orsaker till att att man väljer att vara otrogen. I mitt fall var jag otrogen mot mig ex. i fem år men skull inte drömma om att vara otrogen mot min nuvarande man.


    Nja, omständigheter som KAN leda till en otrohet är många ja, de flesta förhållanden har sina ups and downs, men den verkliga anledningen till otrohet är inte omständigheterna i sig utan hur individen väljer att hantera situationen. 

    Visst kan folk mogna och utvecklas med tiden. men risken att en person som varit otrogen tidigare gör om det är betydligt högre än för en person som inte gjort det tidigare. Och det är egentligen ganska självklart, för om personen hanterat en viss situation på det sättet tidigare och inte jobbat med sig själv och utvecklats kommer personen förmodligen agera på precis samma sätt nästa gång hen hamnar i en liknande situation.

    Kort sagt, otrohet beror på brister och svagheter hos individen inte på vilken situationer individen ställs inför. Om otroheten repeteras eller ej beror helt och hållet på om personen jobbat med sina brister och svagheter eller ej.
Svar på tråden Mitt ex va otrogen mot mig