• Plina

    Vad är Privatist?

    Vad är en Privatist?

    I 1,5 år så har jag övningskört med min gubbe och han kan inte hjälpa mig att förstå allt och jag tror jag ett körkort bara jag får hjälp av ett proffs (bilskolan).

    Jag ha dyslexi i den grad att jag inte får in vad jag läser speciellt i långa texter.

    Kan någon snäll och go människa förklara detta enkel så jag fattar!


    Privatist, jag är Privatist, körkort, övningsköra
  • Svar på tråden Vad är Privatist?
  • Anonym (Bilen)

    En privatist studerar på egen hand. En privatist går inte i någon skola.

    Du kallas privatist när du lär dig köra bil med din man istället för på trafikskola.

  • Anonym (ppp)
    Plina skrev 2021-04-21 06:26:23 följande:

    Vad är en Privatist?

    I 1,5 år så har jag övningskört med min gubbe och han kan inte hjälpa mig att förstå allt och jag tror jag ett körkort bara jag får hjälp av ett proffs (bilskolan).

    Jag ha dyslexi i den grad att jag inte får in vad jag läser speciellt i långa texter.

    Kan någon snäll och go människa förklara detta enkel så jag fattar!


    Du vet väl att du kan få hjälp av en körskola med material anpassat för dyslexi? 

    Om din man inte kan hjälpa dig med allt så är han inte lämplig som din hjälp till körkort. Det är nog bättre för dig själv att blir klar någon gång, med hjälp av en riktig körskola. 
  • Anonym (K)

    Ett varningens ord, kör man upp som privatist blir man annorlunda bedömd än om man gått på körskola, de är ännu tuffare mot en som bara kört privat. Du gör bäst i att gå en teorikurs på en riktig körskola och börjar ta lektioner där regelbundet. Det handlar inte bara om att klara uppkörningen utan om ett ansvar resten av livet gentemot sina medmänniskor. Din man vet garanterat inte alla regler som gäller och ni riskerar att han lär dig fel. Gå till en körskola!

Svar på tråden Vad är Privatist?