• Anonym (Trött­)
    Wed 21 Apr 2021 10:55
    345 visningar
    3 svar
    3
    345

    Råd

    Hej, behöver råd och input ang min relation. Ihop 10 år, snart 11. Lite körigt första 6 månader som satte lite spår. 2 barn som är helt fantastiska. Snyggt hus med mycket renoveringsbehov. Båda har bra jobb, stabil ekonomi. Jag var väldigt kär i början, aldrig varit så kär i nån annan. Han var snygg, spännande och rolig, vältränad.

    Nu är han ur form, sen länge. Lite halvt ovårdad, blev inte bättre sen corona kom. Inte så spännande, somnar till alla filmer, drar aldrig igång nåt och är för det mesta negativt inställd till allt. Han älskar mig massor säger han. Men ofta dränerar han mig på energi och lust eller är frånvarande. Vi har mycket sex, så det funkar ff väldigt bra, och vi kan skratta ihop, han har många ämne att prata om. Men jag längtar bort till en ny relation, även fast jag har inget intresse i någon annan.

    Hans sätt med barnen är helt ok men ofta lite frånvarande. Jag känner ibland att jag skulle må bättre utan honom i min omedelbara närhet. Jag skulle ha det enklare med barnen, ha chans att ha roligt med dem och chansen att ha en mer givande relation om nåt år medan jag ff är ung. Jag känner mig lite låst. Samtidigt skulle jag inte vilja vara ifrån barnen mer än nån natt i veckan. Och skulle vilja dubbelkolla så att jag kan ta över lånet på huset. Jag vill också att han ska ha det bra, men jag är osäker på allt. Det kanske går att lösa?

  • Svar på tråden Råd
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Wed 21 Apr 2021 11:20
    #1

    Det låter absolut som att ni kan lösa det där! Det som verkar viktigast är hans negativa inställning i vardagen, hans frånvarande sätt med barnen och beroende på vad det gäller så som han är mot dig. Energidräneringen kan väl säkert ha mycket att göra med hans generella inställning.

    Ni skulle kunna komma långt med familjeterapi.

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Thu 22 Apr 2021 17:46
    #2
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-04-21 11:20:59 följande:

    Det låter absolut som att ni kan lösa det där! Det som verkar viktigast är hans negativa inställning i vardagen, hans frånvarande sätt med barnen och beroende på vad det gäller så som han är mot dig. Energidräneringen kan väl säkert ha mycket att göra med hans generella inställning.

    Ni skulle kunna komma långt med familjeterapi.


    Tack... jag skulle vilja veta mer om familjeterapi, om hur det är att gå dit. Jag är rädd att det skulle vara ett tecken på att vi misslyckas med varandra. Vilket vi kanske gör. Vill helst undvika drama
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Thu 22 Apr 2021 20:31
    #3
    Anonym (Trött) skrev 2021-04-22 17:46:47 följande:
    Tack... jag skulle vilja veta mer om familjeterapi, om hur det är att gå dit. Jag är rädd att det skulle vara ett tecken på att vi misslyckas med varandra. Vilket vi kanske gör. Vill helst undvika drama
    Jag skulle säga tvärtom. De som misslyckas är de som ger upp hur lätt som helst. Sedan finns det inga garantier men att gå i parterapi är väl just ett starkt tecken på att man fortfarande har något som båda vill kämpa för.

    Drama har inte med terapeuten att göra däremot, det är ni själva som skapar i så fall och det är just därför ni skulle gå dit egentligen, för att slippa onödiga bråk etc, oavsett hur det går i framtiden.
Svar på tråden Råd