• stylo

    Ryggsmärta, symtom av Vinelle?

    Har ätit Vinelle sedan ca 1,5 mån tillbaka då jag tyvärr har svårt att få barn nu iom studier.

    Har nu fått extremt svullna, runda bröst som gör så ont att jag behöver ha bh dygnet runt. Det är ju ett klassiskt symtom. Dock har jag senaste dygnet fått värk och molande smärta i korsryggen, vid bäckenet och ovanför rumpan. Det gör mest ont på kvällen.

    Då min mens försvunnit av Vinelle och jag inte ser ryggont som symtom på FASS, börjar jag undra om jag råkat bli gravid trots skydd. Mår även lite illa och är så trött så jag sover hela tiden.

    Har ni som ätit Vinelle upplevt ont i korsryggen? Och ni som varit gravida, var ont i korsryggen ett symtom tidigt? Ska även ta ett test senare.

  • Svar på tråden Ryggsmärta, symtom av Vinelle?
  • Anonym (Ja)

    Ja, ryggvärk är vanligt vid tidig graviditet. Har själv haft det alla gånger jag varit gravid, sen kanske det också i mitt fall berodde på att jag fick MA, men överlag så är det vanligt. 

  • stylo

    Tack för svar! Testade nu och fick negativt, avvaktar en vecka till och tar ett nytt test då. Om symtomen kvarstår så kontaktar jag BM eller läkare. Känns konstigt, blev både lättad och besviken.

  • Anonym (Lisa)

    Var du gravid? Äter vinelle nu(min första månad) och skulle haft min mens i onsdags om man ser till min normala cykel. Inte fått mens än men haft mensvärk och även hugg och stickningar i äggstockar/livmoder plus trött/ont i korsryggen samt illamående. Fått negativt test men undrar fortfarande om jag kan ha blivit gravid.

  • Anonym (Lisa)

    Glömde skriva att det här började för ca 1 vecka sen och håller i sig fortfarande

Svar på tråden Ryggsmärta, symtom av Vinelle?