• Anonym (Uppgiven)

    Finns det en väg framåt?

    Hej!

    Jag har ett dilemma med en fru som har nästintill obefintlig sexlust på egen hand. Jag får alltid ta initiativ till sex men ibland när vi väl har sex tycker hon om det. Däremot så tänker hon själv aldrig på sex säger hon. Vi har haft det så här under hela vårt liv tillsammans och ibland grälat om det. Efter grälen uppstår ofta en ganska så intensiv sexperiod där hon också blir sugen. Då har vi mycket sex och det är nästan för intensivt. Problemet för min del är att jag trott att det varit andra orsaker som gjort att sexlusten försvunnit. Så jag har tagit mestadels ansvar för barnen, lagar all mat, städar, diskar, tvättar och renoverar hus. Hon säger att hon skäms och skäms att hon inte har mer sexlust men att det inte beror på mig. J

    Jag känner att alla turer kring detta har gjort att jag har lite dåligt självförtroende då jag i min värld funderar på om hon fortfarande åtrår mig. Jag förstår inte heller varför hon bara blir kåt om vi grälar. Det känns väldigt destruktivt.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare, jag älskar henne av hela mitt hjärta men en del av mig längtar bort till någon som vill ha sex med mig. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Finns det en väg framåt?
  • Friger

    Prova om din tjej kan vara en sådan som tänder på annat än att du städar och lagar mat. Det är vanligare än vad man kan tro...

  • Anonym (laddad)

    jadu...min erfarenhet säger mig att vardag och rutiner gör att man lätt tar varandra för givet. Bortsett från att vi är olika och har olika behov och önskemål. Låter lite märkligt att din partner kommer igång när ni grälat om det, fast samtidigt logiskt...menar att det då går upp för henne att du fortfarande har lusten kvar. Kanske tankar som att du tittar lite över häcken ploppar upp och hon inleder "jakten" igen?? Sen avtar det igen när hon känner sig trygg i tanken igen. Bara en tanke...jag har iaf varit med om liknande i den relationen jag lever i. Sen är det ju inte helt lätt att hålla farten uppe med det intima i en längre relation och det kan man väl acceptera och leva med så länge det ändå finns där på en hygglig nivå och om man är ärliga mot varandra när det inte stämmer riktigt med allt det andra man har runt omkring sig (jobb, familj etc.).

  • Friger

    Just... det här med gräla och kåthet.

    Det är två närbesläktade känslor... Du kan skrämma någon kåt också ungefär. Det finns andra sätt att locka fram dom känslorna. Var lite dominant, gör sexet lite utmanande och spännande. Ha sex på grannens gräsmatta när dom är borta. Vet inte, använd fantasin!

    Den märkligaste anekdoten på kåthet och känslor är när jag blev påkommen med handen i syltburken. Tjejen som jag var tillsammans med blev mycket arg och ledsen. Kanske inte så överraskande när man tänker efter. Mer förvånande var att hon ville ha sex typ hela tiden... jag fick skavsår på... Det var nog det sista jag hade väntat mig.

  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (laddad) skrev 2021-04-21 13:59:47 följande:

    jadu...min erfarenhet säger mig att vardag och rutiner gör att man lätt tar varandra för givet. Bortsett från att vi är olika och har olika behov och önskemål. Låter lite märkligt att din partner kommer igång när ni grälat om det, fast samtidigt logiskt...menar att det då går upp för henne att du fortfarande har lusten kvar. Kanske tankar som att du tittar lite över häcken ploppar upp och hon inleder "jakten" igen?? Sen avtar det igen när hon känner sig trygg i tanken igen. Bara en tanke...jag har iaf varit med om liknande i den relationen jag lever i. Sen är det ju inte helt lätt att hålla farten uppe med det intima i en längre relation och det kan man väl acceptera och leva med så länge det ändå finns där på en hygglig nivå och om man är ärliga mot varandra när det inte stämmer riktigt med allt det andra man har runt omkring sig (jobb, familj etc.).


    Ja det känns som att hon bara anstränger sig när hon är rädd att förlora mig. Någon som gått i parterapi, funkar det?
  • Anonym (Uppgiven)
    Friger skrev 2021-04-21 14:03:17 följande:

    Just... det här med gräla och kåthet.

    Det är två närbesläktade känslor... Du kan skrämma någon kåt också ungefär. Det finns andra sätt att locka fram dom känslorna. Var lite dominant, gör sexet lite utmanande och spännande. Ha sex på grannens gräsmatta när dom är borta. Vet inte, använd fantasin!

    Den märkligaste anekdoten på kåthet och känslor är när jag blev påkommen med handen i syltburken. Tjejen som jag var tillsammans med blev mycket arg och ledsen. Kanske inte så överraskande när man tänker efter. Mer förvånande var att hon ville ha sex typ hela tiden... jag fick skavsår på... Det var nog det sista jag hade väntat mig.


    Vi har provat att utforska sex och experimenterat en del. Då när vi gjort det har båda tyckt att sexet varit fantastiskt men sedan har hon hamnat tillbaka i samma gamla hjulmönster.
  • Anonym (KalleP)

    Det är sjukt vad jag känner igen mig, förutom delen med att hon vill ha sex efter ett gräl. Hon vill aldrid ha sex. Och frankly, så har jag tröttnat. Tråkigt när man älskar någon så otroligt mycket, men personen som man lever med vill inte ha sex. Vilket för mig är en sjukt viktig del av ett äktenskap.

    Jag har redan ställt in mig på sex en gång i halvåret om jag har tur och orkar försöka närma mig henne. Men den psykiska delen, det och att jobba hemma utan att få träffa vänner. Alltså noll kontakt med någon (sociala delen alltså) och sen den fysiska som uteblir med min fru. Vad lever man för? Barnen? Hur länge håller det`?

Svar på tråden Finns det en väg framåt?