• HaMa40

    IVF i södra Sverige

    Hej! Jag och min sambo har nu under två års tid försökt få barn. Alla tre graviditeter under första året slutade i fördröjda missfall. Det andra året har vi inte ens lyckats bli gravida och har gått på utredning på RMC i Malmö. Vi är oförklarligt barnlösa. Jag har två barn sedan ett tidigare förhållande.

    Vi får ingen mer hjälp av RMC för att jag skulle ha hunnit fylla 40 år innan en IVF BEHANDLING skulle komma att startas. Så, nu står vi i valet och kvalet om vi ska ha råd att bekosta ivf-försök själva på en privat klinik eller inte. Då jag har fyllt 40 så ökar prislappen samtidigt som chansen till graviditet minskar. Känns så ledsamt att det kanske inte kan komma att bli en bebis till.

    Jag har googlat runt en massa på olika kliniker, både i södra Sverige och i Danmark. Någon här med erfarenhet kring en IVF-resa i de områdena så mottar jag gärna tips o råd på bra privata kliniker.

    Ursäkta mitt långa inlägg. Håller tummarna för att någon orkar läsa och kan komma med tips o erfarenhet kring detta ????

    Allt gott!

Svar på tråden IVF i södra Sverige