• Anonym (Annalina)

    Vet inte hur jag ska ta detta

    Är skild sen 2 år, barn i mellan 12-15 år

    Det har varit svårt att samarbeta med barnens pappa då han fortfarande är bitter och arg

    Fick reda på att hans nya sen nån månad tillbaka tipsar honom vad han ska säga till mig och vad han ska göra... Hon kan tydligen mycket inom det familjerättsliga.

    Blev chockad och ledsen när ena barnet sa pappa hade sagt att hon ska vägra träffa min nya för han kan låsa in henne och våldta henne!

    Väntar på tid för möte på familjerätten

    Hur ska man ta detta?

  • Svar på tråden Vet inte hur jag ska ta detta
  • sextiotalist
    Anonym (Annalina) skrev 2021-04-23 04:52:15 följande:

    Är skild sen 2 år, barn i mellan 12-15 år

    Det har varit svårt att samarbeta med barnens pappa då han fortfarande är bitter och arg

    Fick reda på att hans nya sen nån månad tillbaka tipsar honom vad han ska säga till mig och vad han ska göra... Hon kan tydligen mycket inom det familjerättsliga.

    Blev chockad och ledsen när ena barnet sa pappa hade sagt att hon ska vägra träffa min nya för han kan låsa in henne och våldta henne!

    Väntar på tid för möte på familjerätten

    Hur ska man ta detta?


    Om denna person arbetar inom familjerätten så verkar hon helt inkompetent.
  • Anonym (Svar på tal)

    Man ska ta det som att ditt ex är sjuk i huvudet och hejas på av sin idiot till flickvän. Skriv ner allt skit han/de håller på med och ta med till familjerätten för att inskränka umgänget. Att skrämma sina barn med att de ska bli våldtagna är psykisk misshandel!!

  • Anonym (Bertan)

    Hej.du ska prata med barnen om du känner dig bekväm med det,sen är dom såpass stora att dom väljer själv om dom vill åka .jag skulle rekomendera dig att kontakta soc,förklara läget och säga att med detta i bagaget känns det inte tryggt skicka barnen.dom kommer ge dig rätt vägledning,sen säkert be dig göra en orosanmälan.

Svar på tråden Vet inte hur jag ska ta detta