• Dr Börje

    Hur många här tror på det som framkommer i kukgrovlekstråden?

    Det är för få kukmätartrådar här på forumet - tycker ni inte?
    Men låt oss ändå njuta av de få som finns. 

    Så vad tror ni om omröstningen och utfallet i den här tråden om penisomkrets:
    www.familjeliv.se/forum/thread/81081280-vad-har-ni-for-penis-omkrets

    Är det korrekta och ärliga mått som inrapporterats här?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många här tror på det som framkommer i kukgrovlekstråden?
  • Anonym (Kvinna35)

    Nu är jag kvinna men visst har det ju betydelse VAR man mäter? Iaf på vissa. Alla är ju inte "jämntjocka" liksom....

    Så nästa fråga skulle vara om måttet är från det grövsta stället eller smalaste? ^^

  • Tukt

    OM man nu tycker resultatet visar på att det finns mycket grovt där ute, så kanske det bygger på att de med lite grövre har ett större intresse av att rapportera in det i en undersökning. Den som sitter med en sparris mellan benen scrollar nog gärna förbi en sådan undersökning.
    Det var själv länge sedan jag faktiskt mätte mig själv, men det jag minns är att jag blev förvånad över att det blev en högre siffra än jag trott. Så det kan ju vara så att det är lätt att förvånas över siffror om man mäter.

  • Anonym (Mått)

    Många är nog ärliga - men säkerligen inte alla.

    Sedan tror jag inte resultatet på något sätt är representativt för befolkningen. Män identifierar sig väldigt mycket med sina penisar, och de som har över medel dras till sådana här omröstningar som flugor till skit. Män som är under medel lär inte vilja att det läcker ut av samma anledning. Så, sådana här omröstningar bli alltid extremt skeva, i själva verket är genomsnittet betydligt mindre.

  • Anonym (Kvinna 39)

    Jag tror att siffrorna stämmer, tycker synd om de med 10-11 cm omkrets däremot...

  • Anonym (Mått)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-04-23 15:36:50 följande:

    Jag tror att siffrorna stämmer, tycker synd om de med 10-11 cm omkrets däremot...


    11 cm är helt normalt. Är det synd om män med normal grovlek?

    Inte konstigt att män blir fixerade vid storleken på sin penis...
  • Anonym (B)

    Minst lika intressant är om man tror att en omröstning på FL är representativ för verkligheten eller om man inser att det kan vara stora avvikelser mellan den generella populationen och de som väljer att svara (oavsett om man svarar sant eller inte).

  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-04-23 15:36:50 följande:

    Jag tror att siffrorna stämmer, tycker synd om de med 10-11 cm omkrets däremot...


    Anonym (Mått) skrev 2021-04-23 15:42:09 följande:

    11 cm är helt normalt. Är det synd om män med normal grovlek?

    Inte konstigt att män blir fixerade vid storleken på sin penis...


    Med en längd på 9,5 cm och omkrets på 10 så kan jag säga att det inte bara en myt att kvinnor tycker det är i minsta laget.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Mått) skrev 2021-04-23 15:42:09 följande:
    11 cm är helt normalt. Är det synd om män med normal grovlek?

    Inte konstigt att män blir fixerade vid storleken på sin penis...
    Enligt min erfarenhet är 11 cm omkrets ingenting! Inte ens en normal dildo är så smal, min nuvarande är förresten 14 cm i omkrets och har ungefär den grovlek som en normal penis är så som jag är van att ha dem. Min man är ännu större. Det vore ju väldigt konstigt om jag skulle ha sådan tur att nästan alla jag legat med skulle vara välutrustade, rent statistiskt sett så borde ju då ungefär hälften av dem, eller åtminstone en större del, vara riktigt smala.
  • Anonym (Mått)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-04-23 16:42:54 följande:
    Enligt min erfarenhet är 11 cm omkrets ingenting! Inte ens en normal dildo är så smal, min nuvarande är förresten 14 cm i omkrets och har ungefär den grovlek som en normal penis är så som jag är van att ha dem. Min man är ännu större. Det vore ju väldigt konstigt om jag skulle ha sådan tur att nästan alla jag legat med skulle vara välutrustade, rent statistiskt sett så borde ju då ungefär hälften av dem, eller åtminstone en större del, vara riktigt smala.
    Det är farligt att använda sin egen erfarenhet som en måttstock som ska gälla för alla...

    "As of 2015, a systematic review of 15,521 men, and the best research to date on the topic, as the subjects were measured by health professionals, rather than self-measured, has concluded that the average length of an erect human penis is 13.12 cm (5.17 inches) long, while the average circumference of an erect human penis is 11.66 cm (4.59 inches)."
    Källa: https://bjui-journals.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/bju.13010
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Mått) skrev 2021-04-23 17:11:54 följande:
    Det är farligt att använda sin egen erfarenhet som en måttstock som ska gälla för alla...

    "As of 2015, a systematic review of 15,521 men, and the best research to date on the topic, as the subjects were measured by health professionals, rather than self-measured, has concluded that the average length of an erect human penis is 13.12 cm (5.17 inches) long, while the average circumference of an erect human penis is 11.66 cm (4.59 inches)."
    Källa: https://bjui-journals.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/bju.13010
    Jo jag är medveten om det tyvärr, men det vore ju så konstigt att bara 6 % av de jag legat med har haft medelgrovlek. Med andra ord borde jag börja köpa Trisslotter lite oftare.
Svar på tråden Hur många här tror på det som framkommer i kukgrovlekstråden?