• Anonym (Pizza lover)

Era bästa toppings på pizzor

Vi älskar pizzor i alla dess former, nu önskar vi massa olika förslag på topping. Alltifrån salt till sött och kanske något annat istället för tomatsås som man kan ha?

Vi uppskattar alla tips!

• Svar på tråden Era bästa toppings på pizzor
  • Anonym (Göran)

Kebabkött bacon skinka rödlök grön paprika.

• 10oktober

Ett par klickar crème fraiche på pizzan (innan gräddning) är supergott!

• Anonym (Margarita)

Botten,tomatsås, ost, pommes å vitlökssås

• Anonym (Sol)

Soltorkade hackade tomater, Oliver, rödlök och mozzarella (och vanlig ost och tomatsås) tycker jag är gott.

Annars finns det vit sås att ha istället för tomatsås (jag har aldrig smakat så jag kan inte garantera att det är gott):

Vit pizzasås:

1 pressad vitlöksklyfta

2 dl crème fraiche

0,5 tsk nymald svartpeppar

En spontan tanke är att man kanske kan ha pesto? Eller pesto blandat i créme fraiche att ha istället för tomatsås? Passar kanske med prosciutto på?

Baka fler mindre mini pizzor och testa olika såser och toppings en dag och finn det som är bäst.

• sextiotalist

Jag är så tråkig och traditionell att när vi gör pizza hemma så är det räkor vi skalar själva, färska champinjoner, rökt skinka (gärna från charken) lagom fet ost och mozzarellaost. Allt i rätt stora bitar. Tomatsåsen görs med passerade tomater, finhackad lök, vitlök, svart- och vitpeppar, salt, basilika och oregano

• Anonym (Antitomat)

Ytterst sällan jag äter pizza och få ställen har min favorit- kyckling, banan, curry. Utan tomatsås förstås. Vidrigare får man ju leta efter! 

• Anonym (S)

Tomatsås, ost, chevre, valnötter, ruccola och honung.

• Anonym (Anna)

Botten, tacosås, paprika, rödlök,  riven ost. In i ugnen, sedan toppa med Parmaskinka och ruccola.

• Anonym (H)

Creme fraiche i botten, olika ostar typ chevre, tryffelbrie och Mozarella, riven petmesan valnötter, päron och honung

Eller Creme fraiche i botten, Västerbottens, Portabeillisvamp, Hallomi, Grönkål. Efter gräddning flingsalt och skvätta lite citron över

• Anonym (H)

Glömde till första pizzan lite slega skinka över efter gräddning

• Anonym (Pizza lover)

Men vilka roliga tips!

Tackar så mkt för det:)

• Mrs Moneybags

Jag gillar att klicka ut pesto på tomatsåsen och kanske även strö några soltorkade tomater (hackade) på. Sedan smular jag lite fetaost och har vanlig ost på. 

• Anonym (I)
    Anonym (Antitomat) skrev 2021-04-24 14:25:25 följande:

Ytterst sällan jag äter pizza och få ställen har min favorit- kyckling, banan, curry. Utan tomatsås förstås. Vidrigare får man ju leta efter! 

Man behöver inte leta länge. Räcker med att läsa din inlägg.
  • Anonym (Alternativ)

Vi har en person i familjen som inte tål tomater, så vi har provat olika alternativ till tomatsås. Pesto, crème fraîche (ev smaksatt), ajvar relish, karamelliserad rödlök eller crème av kronärtskocka har fungerat bra tex. Givetvis får man anpassa smaken på toppingen till vad man har som sås. Till karamelliserad rödlök är getost vääääldigt gott

Jag fick ett tips om att mixa kokta gröna ärtor och ha som sås, men det har jag inte provat än.

Svar på tråden Era bästa toppings på pizzor