• Anonym (Belle)

    Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret

    Har varit tillsammans med en kille i tio månader, vi bor ihop blev naturligt så när han flyttade 60 mil för mig.

    Jag har kämpat med utmattningssyndrom sen förra 2019. Började jobba 100 procent i augusti. Känner mig tyvärr påväg dit nu igen läkaren vägrar sjukskriva mig och jag är helt förstörd.

    Jag sover mer än vänligt sover från klockan åtta på vardagar, somnar väldigt ofta på min kille när vi kollar film jag orkar inte hålla mig vaken så fort jag slappnar av det minsta så somnar jag direkt. Min kille förstår det inte och säger att det sitter i det mentala, jag försöker inte tillräckligt att hålla mig vaken, kan det vara så? Jag själv känner att jag somnar med flit.

    Jag känner mig alltid skyldig att jag somnar, han väckte mig mig när jag somnat till i badkaret och såg oerhört besviken ut, han har har sagt flera gånger att han inte kan leva med mig om jag inte förändrar det här att jag somnar

    Jag har varit till doktorn men får ingen hjälp, har tagit blodprover som inte visade något.

    Jag orkar inte mer och när han gör så här mår jag ännu sämre.

    Jag fick ett utbrott nyss och sa att jag kommer ta livet av mig för jag står inte ut längre.

    Ärligt jag klarar inte mer, och jag klarar inte av att han säger att jag måste hålla mig vaken när jag inte kan. Jag försöker men jag somnar ju för jag är så utmattad!!!!!

    Snälla ge mig råd! Min kille har dragit nu. Jag ligger själv i min säng nu och har extrem ångest för att jag är lämnad deprimerad och måste ta mig till jobbet på måndag.

    Kan man va trött på riktigt eller sitter det i psyket att jag bara kan skärpa mig och vara vaken för att behålla min kille?

  • Svar på tråden Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret
  • Anonym (Belle)

    Jag menade ?jag själv känner INTE att jag somnar med flit?

  • Madida

    VARFÖR vill du vara med någon som beter sig såhär? Du är utmattad och somnar pga det, och han vill då inte vara med dig.

    Givetvis är det tråkigt för honom att du alltid somnar men den som lider av detta mest är såklart du.

    Hoppas verkligen att du snart får hjälp av vården. Och du, gör dig av med den där killen.


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Belle) skrev 2021-04-24 17:24:45 följande:

    Jag menade ?jag själv känner INTE att jag somnar med flit?


    Du somnar väl inte med flit. Man kan ha dålig sömn/sömnbrist av olika anledningar. 

    Men du, du ska inte säga att du ska ta livet av dig! Väldigt hemskt när folk säger det .

    Men han måste förstå att du inte somnar med flit. Finns väl ingen som somnar med flit
    Känn inte ångest för hans skull. Ta hand om dig själv , varva ner inför måndagen. Han kan ta hand om sig själv. 
  • Anonym (My)
    Anonym (Belle) skrev 2021-04-24 17:21:33 följande:
    så fort jag slappnar av det minsta så somnar jag direkt. Min kille förstår det inte och säger att det sitter i det mentala,

    Alltså, va? Klart att det sitter i det mentala. Du är mentalt utmattad, alltså somnar du. Helt galet att bli arg för en sådan sak! Visst att det kan kännas meningslöst att ha ett förhållande som hela tiden står på sparlåga och att man inte känner att man klarar av att ge partnern det stöd den behöver, men då kan man ju säga det.
  • Anonym (Kvinna 39)

    Gör slut. Du kommer att må bättre när du gjort dig av med energitjuven som skuldbelägger dig för ditt dåliga mående.

  • Anonym (Suck)

    Om han dragit är det ju bara hoppas han inte dyker upp nåt mer annat än för att hämta sitt pick och pack. För vem behöver ovanpå utmattning bli nertryckt av en idiot? Det lär ju inte bli lättare för dig att komma ur det här när du får noll stöd hemma.

    Hoppas du får hjälp av vården också! Annars får du till att börja med sjukskriva dig själv så länge du nu får.

  • Anonym (Badkar?)

    Bara jag som reagerar över att ts sommar i badkaret? Det är ju livsfarligt, bada inte om du somnar så lätt.

  • Anonym (orolig svärmor)

    Ta en slurk kaffe innan du går i badet nästa gång för säkerhets skull.

Svar på tråden Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret