• Anonym (Kristin)

Hittade bilder på mig själv på bodycontact

Träffade en kille på bodycontact och hade sex några ggr. Vi lekte lite med mobilen och tog lite kort, som han sen skickade till mig. Detta var typ 6 mån sen. Nu såg jag att han lagt upp de här bilderna på sin egen profil, vilket inte alls känns kul. Var ju nåt privat och syns till viss del att det är jag (födelsemärke). Bett honom ta bort dem upprepade gånger men han ignorerar/läser inte. Rapporterat bilden men bodycontact gör inget de heller.

Är det inte olagligt att lägga ut bilder på det sättet? Vill hota med det.

• Svar på tråden Hittade bilder på mig själv på bodycontact
  • Anonym (Anno nym)

Om man inte ser ditt ansikte utan det enda som är personligt är ett födelsemärke så skulle jag inte oroa mig, ingen kommer att veta att det är du.
    Du är inte den enda med födelsemärke på Body Contact kan jag tänka mig.

Du kan vara lugn.
    Men självklart ska du få han att ta bort bilderna.
    Hur länge har ni känt varandra hade ni bara sex ett par ggr?

• Anonym (Ino)
    Anonym (Kristin) skrev 2021-04-25 10:05:34 följande:

Träffade en kille på bodycontact och hade sex några ggr. Vi lekte lite med mobilen och tog lite kort, som han sen skickade till mig. Detta var typ 6 mån sen. Nu såg jag att han lagt upp de här bilderna på sin egen profil, vilket inte alls känns kul. Var ju nåt privat och syns till viss del att det är jag (födelsemärke). Bett honom ta bort dem upprepade gånger men han ignorerar/läser inte. Rapporterat bilden men bodycontact gör inget de heller.

Är det inte olagligt att lägga ut bilder på det sättet? Vill hota med det.

Se och lär...
  • Anonym (X)

Skriv till sidans admin + killen att du polisanmäler om bilderna inte tas ner.

• Kexsmula

Du har inte juridiken på din sida så du kan inte polisanmäla detta, men försök slappna av, ser man bara ett födelsemärke kan ingen fatta att det är du förutom du själv.

• gråfågel

Det är inte lagligt alls att lägga ut naket på andra, om det nu är så det är? Det går att polisanmäla.

• gråfågel

Det räcker med att bilden kan tolkas som i ett sexuellt sammanhang och inte ens är helt nakna, så är det olagligt. Inom ramen för olaga intregitetsintrång.

• Anonym (ppp)
    Kexsmula skrev 2021-04-25 10:48:09 följande:

Du har inte juridiken på din sida så du kan inte polisanmäla detta, men försök slappna av, ser man bara ett födelsemärke kan ingen fatta att det är du förutom du själv.

Det är väl klart att man kan anmäla? Sedan kommer nog inte mycket hända men Bodycontact, om de är smarta, ser ju till att ta bort bilden om inte killen gör det, för att undvika negativ publicitet och ev anmälan. 
  • Anonym (F)

Tror inte du kommer nånvart med en anmälan. Alla har födelsemärken, extremt få är så unika att man kan avgöra vem personen är. Men visst kan du hota killen med det om du vill, och du har alltid rätt att gå till polisen. MEN, även om du skulle ha rätten på din sida så har polisen fullt upp med mord, våldtäkter, stölder och annat som är liiite mer prio än en halvnaken oidentifierbar tjej på en knullsida.

Som nån annan sa, lär dig av dina misstag. Du borde ha vetat bättre innan än att låta en främmande kille ta intima bilder av er två.

• Anonym (X)
    Kexsmula skrev 2021-04-25 10:48:09 följande:

Du har inte juridiken på din sida så du kan inte polisanmäla detta,

Va?
  • gråfågel
    Anonym (F) skrev 2021-04-25 11:26:40 följande:

Tror inte du kommer nånvart med en anmälan. Alla har födelsemärken, extremt få är så unika att man kan avgöra vem personen är. Men visst kan du hota killen med det om du vill, och du har alltid rätt att gå till polisen. MEN, även om du skulle ha rätten på din sida så har polisen fullt upp med mord, våldtäkter, stölder och annat som är liiite mer prio än en halvnaken oidentifierbar tjej på en knullsida.

Som nån annan sa, lär dig av dina misstag. Du borde ha vetat bättre innan än att låta en främmande kille ta intima bilder av er två.

Du låter mer som killen eller någon med lika kassa värderingar.
  • Anonym (Rättvist)

Du skall polisanmäla vilket du har full rätt att göra.
    Böter och upp till 2 års fängelse.
    INGEN har rätt att exploatera din eller någon annans kropp.
    Alla andra råd jag läst här hos dig gör mig beklämd. Förbannade barnungar allihop.
    Du har inget att lära av detta, det är skitstöveln som lade ut de privata bilderna som skall lära sig respekt.
    MVH J

• Anonym (Rättvist)
    Anonym (X) skrev 2021-04-25 21:10:27 följande:
    Va?
    Vad menar du med detta, Du borde hålla käften din idiot.
  • Tom Araya
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-26 19:45:23 följande:
    Vad menar du med detta, Du borde hålla käften din idiot.
    Svarade du inte fel person/inlägg nu?
Svar på tråden Hittade bilder på mig själv på bodycontact