• Anonym (Olivia)

Så tröttsam kollega. Orkar inte mer

Började på ett nyss jobb för några månader sen. Ett demensboende. Har 6 års erfarenhet inom detta yrke. Allt har känts bra och har känt att jag trivs ganska mycket. Men på senare tid har jag märkt att en av mina kollegor ändrat attityd emot mig. Har tyckt om henne väldigt mycket men nu känns det bara jobbigt att jobba med henne. Varje gång vi jobbar så säger hon åt mig vad jag ska göra o ber mig dokumentera vad som hänt, och kan säga ? kan du gå iväg nu och dokumentera? sen när jag tömmer diskmaskinen så kan hon säga ? nej gå och ta tvätten istället, eller gå in till en boende och smörj hans ben istället?

När jag serverar frukost till dom boende på morgonen så frågar jag alltid va dom vill ha och serverar det dom ber om. Då säger min kollega ? men varför servera du kaffe och macka när hon brukar vilja ha yoghurt?? Sen går hon fram o ställer fram en tallrik yoghurt till boende. Jag förklara att boende sa att hon ville ha kaffe o macka...

När vi ska äta lunch så ifrågasätter min kollega varför jag inte serverar sallad till en boende. Förklarar då att boende sa att hon inte ville ha sallad. Och alla gånger jag lagt upp sallad på tallriken så lägger hon salladen i servetten då hon hatar sallad. Då verkar min kollega inte tro mig, att jag har frågat den boende om hon vill ha sallad. Då går min kollega fram o frågar om hon vill ha sallad fast jag redan sagt att hon inte vill. Den boende svarar ? men nej sluta tjata jag vill inte ha sallad?

Hon är en extrem besserwisser och ska anmärka på precis allt. Säger åt mig va jag ska göra varenda gång fast jag redan är självgående och ligger inte på latsidan. Jag jobbar och gör till o med mer jobb än dom flesta... vad tror ni det här beror på? Hade ni stört er på min kollega eller överdriver jag? Kan tillägga att hon är mkt äldre än mig o går i pension snart

• Svar på tråden Så tröttsam kollega. Orkar inte mer
  • Anonym (Kollegan)

Låter exakt som min kollega.Hon ändrar det vad jag har skrivit(samma text),och vill bestämma och styra allt.Gör ditt eget jobb och ignonera henne.Eller markera kort och tydligt.

• Anonym (Hold my beer)

Hur snart går hon i pension...? Du vet att det inte är nån garanti bara för att hon blir gammal nog. Prata med chefen, såna där översittarfasoner ska man inte behöva tåla.

Svar på tråden Så tröttsam kollega. Orkar inte mer