• Fialoppanmedknuff

    Fortsatt bruna flytningar

    Hej, har haft bruna flytningar nu i över en vecka, vad är oddsen till att denna graviditeten kommer gå vägen? Har pratat med gyn och dom säger bara till mig att avvakta hela tiden, det är en konstant oro att gå runt med dessa flytningar, bröt ihop totalt idag. Är i vecka 8 (7+5) är det någon annan som varit med om detta? Och har haft långdragna bruna flytningar eller blödningar genom graviditeter eller såhär tidigt i graviditeten som kan lugna mig lite?

    Vill helst inte höra om missfall då jag är medveten om att det brukar börja såhär

  • Svar på tråden Fortsatt bruna flytningar
  • Anonym (Jag kan)

    Jag kan väll lugna dig med att missfall har rödablödningsr och smärta :) men ett ma kan ju inte uteslutas eller att det kommer komma röttblod senare. Själv blöde jag mellan vecka 25-39 och vet hur jobbigt det är då va de klar röda blödningar men har ett barn nu. Med mitt missfall( innan denna graviditet jag är i nu) så kom först rosa flytningar å sen rätt omgående rött blod. Missfall brukar gå fort dock inte om det är ett ma. Varit med om ett ma i vecka 12 blöde inget då utom en nid i början.

  • Jag är bara jag

    Vid alla mina missfall har det snabbt eskalerat med mycket blod, klumpar och smärta. Jag blödde rejält v.7 med första barnet, sen lite igen v.18 och v.22 med andra barnet. Gick alltså vägen ändå. 

    Boka ett VUL så vet du sen.

  • Anonym (Hanna)

    Nyss svarat i en liknande tråd. Kolla där. Med mitt första barn hade jag bruna flytningar i en vecka både i vecka 6 och 8. Hon är 4 år nu. Är gravid med nummer tre och fick förr ahelgen i vecka 7 en färsk blödning. Inte mycket men blev ändå orolig. Övergick till bruna flytningar ett par dagar och gick sedan över. Var på vul i fredags och fostret lever, hon kunde se varifrån jag blött.

  • Fialoppanmedknuff
    Anonym (Jag kan) skrev 2021-04-26 13:33:13 följande:

    Jag kan väll lugna dig med att missfall har rödablödningsr och smärta :) men ett ma kan ju inte uteslutas eller att det kommer komma röttblod senare. Själv blöde jag mellan vecka 25-39 och vet hur jobbigt det är då va de klar röda blödningar men har ett barn nu. Med mitt missfall( innan denna graviditet jag är i nu) så kom först rosa flytningar å sen rätt omgående rött blod. Missfall brukar gå fort dock inte om det är ett ma. Varit med om ett ma i vecka 12 blöde inget då utom en nid i början.


    Okej lite lugnande! Menas MA med missed abortion? Och är det då så att kroppen inte förstått att fostret är dött och behandlar det som en vanlig graviditet? Eller vad är skillnaden på det och missfall? Skönt att höra att det fick bra för dig! Jag har inte ont alls i nedre magen men har känningar som magkatarr ovanför naveln och i mellangärdet antar att det kanske är lite stress som orsakar detta
  • Fialoppanmedknuff
    Jag är bara jag skrev 2021-04-26 14:29:54 följande:

    Vid alla mina missfall har det snabbt eskalerat med mycket blod, klumpar och smärta. Jag blödde rejält v.7 med första barnet, sen lite igen v.18 och v.22 med andra barnet. Gick alltså vägen ändå. 

    Boka ett VUL så vet du sen.


    Har inga privata gynmottagningar i närheten och sjukhuset vill inte göra något så får vänta och se vad som händer <3
  • Fialoppanmedknuff
    Anonym (Hanna) skrev 2021-04-26 14:52:19 följande:

    Nyss svarat i en liknande tråd. Kolla där. Med mitt första barn hade jag bruna flytningar i en vecka både i vecka 6 och 8. Hon är 4 år nu. Är gravid med nummer tre och fick förr ahelgen i vecka 7 en färsk blödning. Inte mycket men blev ändå orolig. Övergick till bruna flytningar ett par dagar och gick sedan över. Var på vul i fredags och fostret lever, hon kunde se varifrån jag blött.


    Vad skönt att det gått bra för dig! Håller tummarna för att denna graviditeten med går bra <3 känns lite lugnande när man läser att det är fler som har det såhär!
  • Anonym (Jag kan)
    Fialoppanmedknuff skrev 2021-04-26 16:00:41 följande:

    Okej lite lugnande! Menas MA med missed abortion? Och är det då så att kroppen inte förstått att fostret är dött och behandlar det som en vanlig graviditet? Eller vad är skillnaden på det och missfall? Skönt att höra att det fick bra för dig! Jag har inte ont alls i nedre magen men har känningar som magkatarr ovanför naveln och i mellangärdet antar att det kanske är lite stress som orsakar detta


    Magkatarr brukar jag ha när jag är gravid även magsår ett rent helvete, hoppas du inte har allt för ont :) Musses abortion är när kroppen inte stöter bort det själv fast barnet är dött. Fast barnet kan ju ha dött i vecka 6 å sen blöder man ut det i vecka 9 utan att veta att de varit en ma och då räknas de ju som missfall. Så skulle väll säga att missfall är när man blöder ut själv å ma är när kroppen inte fattar å behöver hjälp
  • Jag är bara jag

    MA är när fostret dött långt innan det kommer ut. Det kallas MA oavsett om det kommer ut av sig själv eller om man behöver piller eller skrapning för att få ut det. Det är just det att fostret inte motsvarar veckan man får själva missfallet som MA innebär. Efter v.10 är de allra flesta m.f egentligen MA tror man. Många skulle upptäckas om VUL vore standard vilket jag tycker det borde vara.

  • Fialoppanmedknuff
    Anonym (Jag kan) skrev 2021-04-26 16:09:35 följande:

    Magkatarr brukar jag ha när jag är gravid även magsår ett rent helvete, hoppas du inte har allt för ont :) Musses abortion är när kroppen inte stöter bort det själv fast barnet är dött. Fast barnet kan ju ha dött i vecka 6 å sen blöder man ut det i vecka 9 utan att veta att de varit en ma och då räknas de ju som missfall. Så skulle väll säga att missfall är när man blöder ut själv å ma är när kroppen inte fattar å behöver hjälp


    Aha okej! Ska försöka slappna av nu har jag knappt några flytningar har liksom varit såhär en vecka nu har på förmiddagen/eftermiddagen sen på kvällen knappt någonting förstår inte vad som är fel. Sen övertänker man så mkt med så symtom kommer och går osv ska ta ett test och se om de är svagare senare det var så jag märkte det sist innan jag började blöda! Hoppas hoppas det är starkt
  • Fialoppanmedknuff
    Fialoppanmedknuff skrev 2021-04-26 20:28:01 följande:

    Aha okej! Ska försöka slappna av nu har jag knappt några flytningar har liksom varit såhär en vecka nu har på förmiddagen/eftermiddagen sen på kvällen knappt någonting förstår inte vad som är fel. Sen övertänker man så mkt med så symtom kommer och går osv ska ta ett test och se om de är svagare senare det var så jag märkte det sist innan jag började blöda! Hoppas hoppas det är starkt


    Ta tillbaka det började blöda mer ikv. Fan
  • Anonym (Jag kan)
    Fialoppanmedknuff skrev 2021-04-26 23:38:08 följande:

    Ta tillbaka det började blöda mer ikv. Fan


    Då får du nog ställa in dig på att det inte går vägen :( men du kan ju vara den lyckliga 1% som blöder under graviditeten:) så länge det inte är klumpar så har barnet inte kommit ut än, chansen till ma är ju stor men finns ju en chans till ett levande barn :)
Svar på tråden Fortsatt bruna flytningar