• Anonym (Gravid)

I väntan på att få berätta för alla!

Kanske finns någon annan anonym därute som vill prata ur sig om den här känslan att gå runt och vara lycklig för en graviditet men att det känns lite tidigt att släppa det officiellt för alla.

Har själv berättat för familj och de vänner som jag pratat familjebildning med innan, men inte mer öppet än så. Vill gärna invänta RUL för det - men tiden går så enormt långsamt dit.

Är superlycklig men också orolig att något okänt ska visa sig på RUL så innan dess kommer jag inte helt att kunna slappna av.

Men jag längtar! Längtar efter att kunna lägga ut en bild utan att tänka om magen syns!

Någon annan som är på samma plats? :D

• Svar på tråden I väntan på att få berätta för alla!
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Jorden) skrev 2021-04-26 15:10:47 följande:

Tycker nog inte det är så mycket att längta efter. Det måste kännas riktigt tungt att sätta ett nytt liv till världen, när man vet hur illa skick jorden är i, det är så oviss framtid och barnen idag kommer INTE få det lätt. Tänk så illa det redan är, tänk då om 30 år till! Tycker så synd om barnen som kommer få kämpa så i framtiden... Riktigt ledsamt

Du var då en peppig människa. Tänk om barnen i nästa generation nu är de som löser stora problem istället.

Ver inte riktigt vad du ville med att svara i min tråd.

Vad är din lösning? Att ge upp?
  • Anonym (Berättat)

Jag går in i v 17 (16+0) imorgon och har berättat för familj och kollegor. Det syns på mig så pass mycket att det är svårt att hålla det för mig själv. Gjorde ultraljud + NIPT i vecka 14 utan avvikelser och händer något på RUL får vi ta det därifrån känner vi. Berätta när du själv känner dig redo!

• Anonym (Gravid)
    Anonym (Berättat) skrev 2021-04-28 22:41:43 följande:

Jag går in i v 17 (16+0) imorgon och har berättat för familj och kollegor. Det syns på mig så pass mycket att det är svårt att hålla det för mig själv. Gjorde ultraljud + NIPT i vecka 14 utan avvikelser och händer något på RUL får vi ta det därifrån känner vi. Berätta när du själv känner dig redo!

Jo, det är ju sant att man får ta det därifrån, det går ju ändå bra för de allra flesta... gjorde bara KUB själv, fick låg risk på allt så erbjöds inte NIPT och valde att inte boka in det privat.

Jag vill ju berätta egentligen men har just varit oroad för RUL, och sett det som en punkt att passera... men det känns ju som evig tid dit .
Svar på tråden I väntan på att få berätta för alla!