• solidag

Gravid trots Mirena hormonspiral

Har haft Mirena hormonspiral i totalt 6,5år, alltså 1,5 år sedan jag bytte.

Har aldrig varit några problem, har haft lite blödningar i 2-3 dagar ca var 28e dag.

Senaste gången var för två veckor sedan, men då kom det bara pyttelite blod på pappret när jag torkade mig, annars så brukar jag iaf behöva ha trosskydd för det rinner ut litegrann.

Tänkte att det kunde bero på stress för det har varit mycket med jobbet på sistone, och att det gjort så att hormonerna ballat ur lite och att det var därför jag inte blödde så mycket.

Sen blev jag så otroligt doftkänslig, tänkte att det berodde på allergi eller att det är något som sitter kvar sen jag hade covid-19 i oktober. Pratade med en kompis om det och hon sa oj, du kanske är gravid. Avfärdade det genast, har ju ändå spiral som ska vara 99% säkert och det har ju fungerat jättebra hittills.

Men nu är hela kroppen jättemysko, så svullen om magen hela tiden, vanligtvis så vaknar jag ju platt och blir mer svullen framåt kvällen, men nu kan jag knappt ha på mina vanliga byxor längre och kan inte knäppa jackan.

Fick typ värk i livmodern efter senaste orgasmen och känner att det sticker och har sig i äggstockarna. Känner också av lite ömmare bröst, men inte riktigt så ömma som veckan innan mens.

Köpte ett clearblue digital test idag, men det fungerade inte, fick bara en bok i högra hörnet. Så nu har jag beställt hem nya tester som jag hoppas kommer imorgon, så att jag verkligen får svar på om jag är gravid eller inte, men är supernojig just nu och tänkte att det säkert är fler som varit med om liknande, så jag kollar här :)

Är det någon som har haft samma problem med Mirena, eller blivit gravid trots spiralen?

Hur gick det? Är ju rädd för att det ska vara utomkvedshavandeskap om jag nu skulle vara gravid.

Son feb 2012, maj 2014
Svar på tråden Gravid trots Mirena hormonspiral