• Anonym (Cia)

Theralen ( droppar ) lugnande?

Har fått theralendroppar att ta vid behov för lugnande.

Nån som har erfarenhet av dom? Min läkare sa att det var lite mer krut i theralen än letgigan och atarax...om man då inte vill ha benzo.

Kunde ta 0,5-1 ml

Tog 0,5 igår ( en halv pipett tror jag det är ) men kände ärligt inte så mycket. Funderar på att ta lite mer idag men är alltid lite rädd när jag ska ta ny medicin.

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Theralen ( droppar ) lugnande?
  • Anonym (Hemsk)

Hemsk medicin som får en jättebakfull. Jag mådde så dåligt på denna medicinen och fick mer ångest.

• Anonym (.)
    Anonym (Cia) skrev 2021-04-26 20:48:32 följande:

Har fått theralendroppar att ta vid behov för lugnande.

Nån som har erfarenhet av dom? Min läkare sa att det var lite mer krut i theralen än letgigan och atarax...om man då inte vill ha benzo.

Kunde ta 0,5-1 ml

Tog 0,5 igår ( en halv pipett tror jag det är ) men kände ärligt inte så mycket. Funderar på att ta lite mer idag men är alltid lite rädd när jag ska ta ny medicin.

Någon som har erfarenhet?

Jag har tagit både Theralen och Atarax och av de funkade Theralen bättre för mig vilket inte säger jättemycket eftersom Atarax var värdelöst.

Dock blir jag så däckad av den dagen efter att det inte är värt det, kunde sova mer än ett dygn. Har du saker du måste göra dagen därpå tycker jag att du ska ha det i åtanke. Testa dig fram lite hur du påverkas, det är ju individuellt!
  • Anonym (Cia)

Tog 0,75 igår och kände faktiskt en viss ångestdämpning.... inte alls seg eller bakfull idag :)

• Anonym (Je)

Ja jag har tagit en del och däckade på 0,25 och var bakfull mer än halva dagen efter. Jag gillade den inte alls.

Mitt ex tog säkert 5 sånna pipetter fulla om dagen. Det räcker nog inte. Han drack den vätskan utan att reagera alls typ. Han fick mindre handsvett, det var väl allt.

Det är nog högst individuellt. Du får ställa in dosen så den passar ditt behov tillsammans med utskrivande läkare.

Använd iallfall 7-14 dagar innan du utvärderar och kontaktar doktorn.

• Anonym (Bästa)

Älskar theralen får faktiskt sova på det. Dock inte tagit det på två år då jag varit gravid med två barn:) men följ restriktionerna och gå absolut inte ut om du tagit de då man sten somnar på det. Nästa steg är ju stillknocked det är de som är det starkaste dom skriver ut. Jag brukade köra 7 ml men jag hade tagit det i flera år då hade ändå en dos på 1 ml men funkade inte då :)

• Anonym (Bästa)
    Anonym (Bästa) skrev 2021-04-27 09:00:05 följande:

Älskar theralen får faktiskt sova på det. Dock inte tagit det på två år då jag varit gravid med två barn:) men följ restriktionerna och gå absolut inte ut om du tagit de då man sten somnar på det. Nästa steg är ju stillknocked det är de som är det starkaste dom skriver ut. Jag brukade köra 7 ml men jag hade tagit det i flera år då hade ändå en dos på 1 ml men funkade inte då :)

Ska tillägga att jag mår jättebra dagen efter:) dock så mår dom flesta skit
  • Anonym (Prova)

Jag har Theralen som vid behovs medicin.

Just Theralen är så individuellt, jag tar den flera gånger om dagen nu och jag märker inte av någon dåsighet eller nåt så som bakfylla.

Prova dig fram lite försiktigt, den är inte beroendeframkallande eller farlig så länge man håller sig till en rimlig dos.

• Inteengastone

Hejsan.

Så vart tvungen o göra ett konto för detta.

Atarax, lergigan och theralen tillhör alla antihistaminer,dvs så länge du inte får allergiska reaktioner är dem tämligen ofarliga.

Men som nämnts tidigare kan dem ändå bjuda på minst sagt obekväma bieffekter.

Just theralen har jag haft både som vätska(droppar) och piller, och generellt är dem potentare än de tidigare nämda.

Men gäller att finna den dos som fungerar utan att bieffekter så som "bakseg" eller myrkryp uppstår.

Enda jag kan tillägga är att just theralen har en förmåga att framkalla mardrömmar hos en del människor.

Men rent fysiskt är det en tämligen ofarlig medecin.

Och vill passa på att höja varningens finger för benzo eller dess kusiner såsom stilnoct eller immovane.

Dem slutar fungera väldigt snabbt och kräver doshöjningar och även då dessa insommnings piller inte är "rena" benzon så är dem lika duktiga på att skapa ett beroende och bör sålunda undvikas i största möjliga mån.

• Anonym (Stina)

Det var flera år sedan jag tog theralen så jag kom inte ihåg vilken dos jag tog. Jag somnade direkt, sov 16 timmar, vaknade upp och kände mig ordentligt bakfull och munnen var torr som en öken. 

Theralen är en av medicinerna man måste gå igenom för att få något vettigt, de vill testa allergimediciner först. 

Svar på tråden Theralen ( droppar ) lugnande?