• Missdecibel86

    Skiljde på kub, enäggs

    Hej!

    Var på kub i torsdags och fick reda på att jag väntar enäggs. Ena räknades till 12+5 på 6,3 cm och den andra på 12+3 och 5,8 cm. Kan detta va normalt? BM verkade tycka det va normalt men man läser ju tyvärr...

  • Svar på tråden Skiljde på kub, enäggs
  • LFF
    Missdecibel86 skrev 2021-04-27 10:48:47 följande:

    Hej!

    Var på kub i torsdags och fick reda på att jag väntar enäggs. Ena räknades till 12+5 på 6,3 cm och den andra på 12+3 och 5,8 cm. Kan detta va normalt? BM verkade tycka det va normalt men man läser ju tyvärr...


    Det låter inom felmarginalen, ja. 

    Grattis till tvillingarna. Första bebisarna?
  • Missdecibel86
    LFF skrev 2021-04-29 12:51:58 följande:

    Det låter inom felmarginalen, ja. 

    Grattis till tvillingarna. Första bebisarna?


    Fick det till 8% skillnad.

    Nä det är graviditet nummer fyra, har tre sedan innan haha
  • LFF
    Missdecibel86 skrev 2021-04-29 14:26:09 följande:
    Fick det till 8% skillnad.

    Nä det är graviditet nummer fyra, har tre sedan innan haha


    Det var inte illa. Tycker det räcker med mina två vilddjur (tvillinggrabbar på 7 år).

    Om det är enäggs så är sannolikheten att det kommer att vara tillväxtskillnader på barnen rätt stor. Du kommer att övervakas noga med många ultraljud. Att det då skiljer 2 dagar vid KUB-ul är inte ett dugg konstigt.

    På Facebook finns det en grupp som heter "Vi som har eller väntar tvillingar eller fler" med flerlingsföräldrar, allt från gravida till de med vuxna flerlingar. Den var ett bra stöd för mig när mina tvillingar var nya och jag vet att den varit ett bra stöd för många under graviditeten med all den oro som kan följa med en flerlingsgraviditet.
Svar på tråden Skiljde på kub, enäggs