• Anonym (AdamR)

Bittra människor = Fult och Dåligt

Varför ser DU ner på någon som är bitter?

• Svar på tråden Bittra människor = Fult och Dåligt
  • Anonym (Hejhejhej)

Det gör jag inte. Vem har sagt att jag gör det?

• Anonym (K)

Jag ser inte ner på en som är bitter. Däremot reagerar jag om en sådan person förstör stämningen på forum och sprider dålig anda. Att vara bitter är en sak. Att pracka på sin bitterhet på andra är en annan.

• Anonym (Down)

Nog för att bittra människor kan vara lite roliga och underhållande en kort stund, om sanningen ska fram så sprids "bitterheten" lätt och det är inte okej.

• Anonym (X)

Jag ser inte ner på dem, men jag tycker synd om dem.
    Bitterhet hindrar utveckling och gör ens liv mindre, så jag hoppas de kan släppa taget om den.

• Anonym (Pripps)

Ser inte ner på bittra människor. Jag sätter stopp om dom drar ner mig med sitt klagande & inte anstränger sig för att ändra sin situation.

Bittra människor är snälla människor som tagit för mycket skit av elaka.

Hur stöttar man en bitter människa? Trycka ner den ännu mer genom att klaga på att den blivit bitter? Ibland är det sunt med bitterhet, det är egna försvaret att man tagit tillräckligt med skit. Fastna i bitterhet är farligt för det blir för destruktivt för sig själv & andra att orka med.

• Anonym (jaha)

Jag ser inte ner på bittra människor, jag ser däremot ner på människor som använder bitterhetskortet så fort deras argument ifrågasätts för det tyder på en enorm feghet och brist på vettiga argument.

• sextiotalist
    Anonym (Pripps) skrev 2021-04-29 10:07:55 följande:

Ser inte ner på bittra människor. Jag sätter stopp om dom drar ner mig med sitt klagande & inte anstränger sig för att ändra sin situation.

Bittra människor är snälla människor som tagit för mycket skit av elaka.

Hur stöttar man en bitter människa? Trycka ner den ännu mer genom att klaga på att den blivit bitter? Ibland är det sunt med bitterhet, det är egna försvaret att man tagit tillräckligt med skit. Fastna i bitterhet är farligt för det blir för destruktivt för sig själv & andra att orka med.

Nja, jag har mött bittra människor som absolut inte ha kunnat klassat som för snälla. Dvs de har varit rätt elaka själva, och deras elakhet har gjort dem bittra
  • sextiotalist

Bittra människor är många gånger energisugare. Vissa har absolut blivit de för att de har haft svårt med egna gränser och/eller haft otur i livet, men andra har blivit det pga egen förskyllan.
    De flesta försöker man fasa ur ens liv, så man inte dras med i deras negativa energi. Sedan har man några kvar, för att man vet varför de är där och att de även har andra bra sidor, som väger upp det andra
    Ser varken upp eller ner på dessa. Men undviker att ha med dessa att göra om det går.
    Men till sist är det ändå den bittra som ofta lider mest, dels för att personen är fast i sin bitterhet, mår troligen inte bra av det, dels för att en bitter person blir ofta ensam

• Anonym (Pripps)
    sextiotalist skrev 2021-04-29 10:17:57 följande:

Nja, jag har mött bittra människor som absolut inte ha kunnat klassat som för snälla. Dvs de har varit rätt elaka själva, och deras elakhet har gjort dem bittra

Ja, absolut. Missunsamma, svartsjuka & elaka. Känns bittra när dom inte får som dom vill med allt. Ser mer att dom har en narcissistisk personlighetsstörning. Självupptagna & känslokalla.
Svar på tråden Bittra människor = Fult och Dåligt