• Jojjo87

    Hemma från v.20 pga smittorisk, vad sysselsätter ni er med?

    Hej!

    Nyfiken på vad andra sysselsätter sig med som har blivit avstängda från jobbet pga smittorisk av Corona? Känner att mina dagar blir lite samma samma och är redan uttråkad av att inte jobba..

  • Svar på tråden Hemma från v.20 pga smittorisk, vad sysselsätter ni er med?
  • S23

    Inte hemma själv men.

    Självstudier inom något du tycker är intressant? Projekt hemma? Lära dig sticka, virka eller annat hantverk?

    Rensa ut alla garderober du annars inte orkar med.

    Gå långa promenader om kroppen tillåter?

    Bara några förslag. Hoppas du lyckas hitta något som passar dig

  • Jojjo87
    S23 skrev 2021-04-29 16:32:54 följande:

    Inte hemma själv men.

    Självstudier inom något du tycker är intressant? Projekt hemma? Lära dig sticka, virka eller annat hantverk?

    Rensa ut alla garderober du annars inte orkar med.

    Gå långa promenader om kroppen tillåter?

    Bara några förslag. Hoppas du lyckas hitta något som passar dig


    Virka ska bli mitt nya projekt för nästa vecka faktiskt :) tänkte små tossor. Har inte virkat sen man hade syslöjd i skolan så det kan bli intressant haha
  • S23
    Jojjo87 skrev 2021-04-29 17:27:00 följande:

    Virka ska bli mitt nya projekt för nästa vecka faktiskt :) tänkte små tossor. Har inte virkat sen man hade syslöjd i skolan så det kan bli intressant haha


    Haha ja då kanske du har att roa dig med ett tag.

    Tips annars. Läs på om barns språkutveckling, babypottnig, tecken som stöd (så mycket värt att teckna till sitt barn för att tidigt kunna kommunicera) och likande. Sådant som kan vara bra i framtiden men som du kanske inte har tid med när barnet väl kommit.

    Tips är också boken ?vad alla föräldrar borde få veta?

    Och många gillar även boken ?föda utan rädsla? som förberedelse för förlossning.

    Och nästa tips. Laga matlådor så att ni har frysen full när bebis kommit
  • TheDucky

    Är hemma med nr 3 så har inte så mycket tid själv med 2 äldre yrväder. Men har börjat städa och röjja inför att bebisen ska komma, speciellt i skåp och garderober. Är skönt att ha ordning så man kan ta det lugnt i början när bebisen har fötts. Annars målar jag, pysslar, pusslar och lyssnar på poddar, kollar tvserier. Finns mycket gulligt bebisrelaterat pyssel på pintrest om man gillar pyssla.

Svar på tråden Hemma från v.20 pga smittorisk, vad sysselsätter ni er med?