• Anonym (Granne)

Beställa domar anonymt...?

Är en i vanliga fall extremt onyfiken person som aldrig ens funderat på att googla personer i omgivningen för att snoka. Men efter en ganska läskig händelse med en ny granne så blev jag fundersam på vad han var för en figur. Googlade och såg på "Mr Koll" att han hade "ett flertal domar", extremt låg inkomst och har bott på massor av adresser.

Känner oro kring att möta diverse suspekta personer i trapphuset och särskilt då för tonårsbarnen som även rör sig ute kvällstid/sent. 

Kan man lita på att man är anonym när man beställer en dom från "Mr Koll"? (Det står så på hemsidan, men vad vet jag.) Vill inte att han får ett brev hem där det står att jag snokat....  

Det är främst narkotikabrott som jag är oroad för.

• Svar på tråden Beställa domar anonymt...?
  • Anonym (Ja)

Ja du är så klart anonym men du kan lika gärna ringa tingsrätten själv och fråga, då är det gratis. Han kommer aldrig få reda på att du tagit reda på den här informationen.

Jag undrar också varför du tror att det handlar om just knark. Det kan vara allt möjligt oskyldigt.

• Flash Gordon
    Drottningen1970 skrev 2021-04-30 07:59:55 följande:
    Varför så orolig just för narkotikabrott??

Hursomhelst så ja du kan ta fram domarna anonymt.
    För att just narkotikabrott i mångt och mycket är kopplad till all annan typ av "småbrottslighet"?

Stölder, misshandel, inbrott, drograttfylla, hot osv

För att inte tala om oron för att möta någon påtänd typ som skall snedtända
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (Granne)
    Drottningen1970 skrev 2021-04-30 07:59:55 följande:

Varför så orolig just för narkotikabrott??

Hursomhelst så ja du kan ta fram domarna anonymt.

För att narkotika drar till sig kriminella människor som kan vara oberäkneliga + att det även ingår kraftig hund av modell större. Då vill jag gärna att ägaren ska vara ansvarsfull och pålitlig. Inget jag förknippar med knarkare....

• Friger
    Anonym (Granne) skrev 2021-04-30 13:40:44 följande:
    För att narkotika drar till sig kriminella människor som kan vara oberäkneliga + att det även ingår kraftig hund av modell större. Då vill jag gärna att ägaren ska vara ansvarsfull och pålitlig. Inget jag förknippar med knarkare....

Han kommer inte få reda på det om du köper från MrKoll eller Lexbase. Du kan även ringa eller mejla registrator på tingsrätten. Du är anonym där också.

Lite nyfiksmässigt....

Anta att han åkt dit för att langat narkotika till småbarn och dessutom avkrävt sex som betalning. Vad ska du göra?
  • Anonym (Granne)
    Friger skrev 2021-04-30 13:47:50 följande:
    Han kommer inte få reda på det om du köper från MrKoll eller Lexbase. Du kan även ringa eller mejla registrator på tingsrätten. Du är anonym där också.

Lite nyfiksmässigt....

Anta att han åkt dit för att langat narkotika till småbarn och dessutom avkrävt sex som betalning. Vad ska du göra?
    Oj, den kombinationen skulle verkligen indikera ett bottenskrap av människa... Nu är mina barn så stora att barnkopplingen inte skulle kännas "extra hotfull". Men koppling till narkotika är aldrig ett bra tecken för en lugn omgivning.

Jag skulle alltså inte flytta för att en granne gjort något brottsligt (har man tagit sitt straff så har man rätt att bo någonstans), utan bara ifall jag skulle känt att det fanns något som kunde hota mig eller mina barns säkerhet. 

Skulle alltså inte flytta för någons "gamla synder", utan basera det på hur beteendet var nu (högljudda fester, spring i trapphus på nätterna, inbrott i förråd, nerskräpning, etc). 
Svar på tråden Beställa domar anonymt...?