• Anonym (Känner mig lurad)

Driva fram en otrohet?

Detta är en jäkligt svår fråga, men något jag upplevt och tänker på.

Jag träffade en fantastisk kvinna för några år sen. Hon var nyskild och hade precis skaffat eget boende, bara några månader bort då vi sågs,

Jag föll pladask, hon med. "Jag är rädd för att såra dig, sa hon". "Jag är kanske inte redo."

Vi hade ett grymt år tillsammans, men jag fick hela tiden vara på min vakt. Hon frågade ALDRIG mig om vi skulle ses. Sexet var helt underbart, men vi kunde bara ses ett par nätter varannan vecka pga barn och hennes ex.

Hon bröt efter ett år. Jag blev helt knäckt och har nyligen återhämtat mig.

MEN? Vad jag vet är att hennes ex-man, far till barnen var otrogen mot henne. Han bedrog henne under två år.

Hennes kille som hon hade innan det, han var också otrogen mot henne!

Jag börjar förstå ett mönster här. Jag skulle aldrig vara otrogen mot henne, vilket jag sa, men hennes beteende gjorde mig konfunderad. I efterhand kan jag förstå att killar var otrogna mot henne för hon gav INGET tillbaka. Det var ego på sig själv hela tiden. Hon lade aldrig upp något på sociala medier när vi var tillsammans, men när hon var själv med barn eller vänner, då var hon snabb...

Jag försvarar inte otrohet, men jag tror att hon drev män till detta.
    Snål är hon också.

Är det bara jag som upplevt detta?

• Svar på tråden Driva fram en otrohet?
  • Anonym (Icke)

Ja så kan man se det, om man ser män som viljelösa mähän som måste gullas och daltas med så att de inte hänfaller åt sina primitiva drifter.

Jag tror dock mer än så om män, är man missnöjd i sin relation får man öppna käften och säga det och sen ta aktion utifrån det (lämna eller stanna kvar).

Jag är absolut inget mähä...

Men nu på senare tid har jag förstått hur egoistiskt hon agerar/har agerat.

• Anonym (Icke)
    Anonym (Känner mig lurad) skrev 2021-04-30 12:02:03 följande:

Jag är absolut inget mähä...

Men nu på senare tid har jag förstått hur egoistiskt hon agerar/har agerat.

För att hon inte la upp bilder på dig på Insta? Vad svarade hon när du pratade med henne om det? Och varför valde du att stanna tills hon gjorde slut om hon nu var så ego?

Det undrar jag också i efterhand...

• Anonym (Xylofon)

Glöm inte bort att du bara har hennes sida av storyn. Skulle du fråga hennes ex kan jag garantera att du får höra något helt annat.

Hennes beteende mot dig låter snarare som att hon hade hemligheter för dig. Om man bara väljer sociala medier när man är singel och har märklig kontakt så känns det som att det kunde finnas fler män inblandat.

Det låter mer som att hon är den otrogna..

• Anonym (sådär)

Det är omöjligt att "driva fram" en otrohet. I slutändan är det alltid ett val.
    Så NEJ, hon drev ingen till otrohet, idoterna gjorde det för att de ville det, punkt slut. De hade kunna dra istället men VALDE otrohet.

Hon sa till mig att hon inte ville ha sex med sitt ex, barnen till hennes far. Det ledde troligen, observera troligen, till att han sedan sökte sig vidare till en annan kvinna.

Jag lovade henne trohet, absolut. Men hon "ville vara själv". Kanske inte så konstigt om män går bakom ryggen på henne då?

Det är faktiskt inte alltid mannens fel att någon är otrogen.

• Anonym (Icke)
    Anonym (Känner mig lurad) skrev 2021-05-07 18:49:41 följande:

Hon sa till mig att hon inte ville ha sex med sitt ex, barnen till hennes far. Det ledde troligen, observera troligen, till att han sedan sökte sig vidare till en annan kvinna.

Jag lovade henne trohet, absolut. Men hon "ville vara själv". Kanske inte så konstigt om män går bakom ryggen på henne då?

Det är faktiskt inte alltid mannens fel att någon är otrogen.

Nej det är inte mannens fel att han är otrogen. Om mannen är en ryggradslös fåne som inte klarar av att ta egna beslut, inte kan stå för vad han gör och inte har en egen vilja. Då är det inte mannens fel. Men frågan är om han då klarar av sitt vardagliga liv utan en förmyndare vid sin sida.

Det är inte heller mannens fel om en kvinna är otrogen. Helt korrekt.
Svar på tråden Driva fram en otrohet?