• Anonym (Känner mig lurad)

Driva fram en otrohet?

Detta är en jäkligt svår fråga, men något jag upplevt och tänker på.

Jag träffade en fantastisk kvinna för några år sen. Hon var nyskild och hade precis skaffat eget boende, bara några månader bort då vi sågs,

Jag föll pladask, hon med. "Jag är rädd för att såra dig, sa hon". "Jag är kanske inte redo."

Vi hade ett grymt år tillsammans, men jag fick hela tiden vara på min vakt. Hon frågade ALDRIG mig om vi skulle ses. Sexet var helt underbart, men vi kunde bara ses ett par nätter varannan vecka pga barn och hennes ex.

Hon bröt efter ett år. Jag blev helt knäckt och har nyligen återhämtat mig.

MEN? Vad jag vet är att hennes ex-man, far till barnen var otrogen mot henne. Han bedrog henne under två år.

Hennes kille som hon hade innan det, han var också otrogen mot henne!

Jag börjar förstå ett mönster här. Jag skulle aldrig vara otrogen mot henne, vilket jag sa, men hennes beteende gjorde mig konfunderad. I efterhand kan jag förstå att killar var otrogna mot henne för hon gav INGET tillbaka. Det var ego på sig själv hela tiden. Hon lade aldrig upp något på sociala medier när vi var tillsammans, men när hon var själv med barn eller vänner, då var hon snabb...

Jag försvarar inte otrohet, men jag tror att hon drev män till detta.
    Snål är hon också.

Är det bara jag som upplevt detta?

• Svar på tråden Driva fram en otrohet?
  • Mimosa86

Vad kom först- hönan eller ägget?

Jag blev rejält sviken av två killar i tidig tonår som satte stora spår i mig. Jag liksom omslöt mitt hjärta (omedvetet) med pansarmurar och en vaktstyrka. Så när jag träffade min första riktiga kärlek så släppte jag inte på känslor. Var ganska kall bitvis för jag räknade med att han skulle vara otrogen och försöka krossa mig. Det gjorde han inte. Efter ett år började jag lita på honom. Efter två år kunde jag helt öppna upp mitt hjärta för honom.

Han healade mig så att jag vågade älska. Men jisses vad jag i min tur sårat män och fått dem i tårar då min förmåga att känslomässigt stänga av funnits nära till hands.

Vi är alla rädda att bli sårade. Vi skyddar oss, på olika vis. Att din tjej drev tidigare killar till otrohet kan absolut var sant. Men vad fick henne att vara kall från start? Vad fick henne att inte våga satsa på dig? Det vet vi inte. Men gissningsvis har hon haft lite för mycket svek i ryggsäcken för att våga visa sig sårbar. Detta har fått en ond spiraleffekt

• Anonym (Nej)

Glöm det direkt. Det är inte hon som driver män till att vara otrogna men om de inte respekterar henne sänker det ribban. Det är alltid den som är otrogen som är ansvarig för sina handlingar, ingen annan. Hennes killar hade kunnat göra slut istället för att vara otrogna om de nu kände sig så svikna.

• Anonym (jösses)
    Anonym (Känner mig lurad) skrev 2021-04-30 11:53:17 följande:

Detta är en jäkligt svår fråga, men något jag upplevt och tänker på.

Jag träffade en fantastisk kvinna för några år sen. Hon var nyskild och hade precis skaffat eget boende, bara några månader bort då vi sågs,

Jag föll pladask, hon med. "Jag är rädd för att såra dig, sa hon". "Jag är kanske inte redo."

Vi hade ett grymt år tillsammans, men jag fick hela tiden vara på min vakt. Hon frågade ALDRIG mig om vi skulle ses. Sexet var helt underbart, men vi kunde bara ses ett par nätter varannan vecka pga barn och hennes ex.

Hon bröt efter ett år. Jag blev helt knäckt och har nyligen återhämtat mig.

MEN? Vad jag vet är att hennes ex-man, far till barnen var otrogen mot henne. Han bedrog henne under två år.

Hennes kille som hon hade innan det, han var också otrogen mot henne!

Jag börjar förstå ett mönster här. Jag skulle aldrig vara otrogen mot henne, vilket jag sa, men hennes beteende gjorde mig konfunderad. I efterhand kan jag förstå att killar var otrogna mot henne för hon gav INGET tillbaka. Det var ego på sig själv hela tiden. Hon lade aldrig upp något på sociala medier när vi var tillsammans, men när hon var själv med barn eller vänner, då var hon snabb...

Jag försvarar inte otrohet, men jag tror att hon drev män till detta.
    Snål är hon också.

Är det bara jag som upplevt detta?

Nej det är inte bara du, ALLA som varit otrogna och inte vill ta ansvar för det upplever det oxå likadant, det är alltiod någon annans fel, de själva har aldrig något ansvar för sina val.

Det där är bara en dålig ursäkt som svaga människor som inte klarar av att stå för sina handlingar gärna använder för att skylla allt på andra.
Svar på tråden Driva fram en otrohet?