• Fri 30 Apr 2021 16:59
    871 visningar
    4 svar
    4
    871

    Ska jag behöva köpa en ny mobil verkligen? Googles appar fungerar inte längre på min Huawei.

    Jag har en Huawei P20 Pro. Köpte den året den kom ut, kan det vara 2018 eller 2019? Nu har alla Googles appar slutat fungera: Youtube, Play butik, Gmail mm. Att dessa inte skulle finnas i nya Huawei-telefoner, pga handelskriget mellan USA och Kina, har jag hört, men det skulle inte påverka redan sålda telefoner.

    Jag vill inte vara utan Yout och absolut inte utan min mail. Måste jag alltså köpa en ny telefon nu?

  • Svar på tråden Ska jag behöva köpa en ny mobil verkligen? Googles appar fungerar inte längre på min Huawei.
  • Fri 30 Apr 2021 17:22
    #1

    Min gick sönder förra veckan och jag valde ett annat märke av just den anledningen. Ingen mening att köpa ny Huawei...

  • Fri 30 Apr 2021 17:31
    #2
    +1
    Guldnovan skrev 2021-04-30 17:22:07 följande:

    Min gick sönder förra veckan och jag valde ett annat märke av just den anledningen. Ingen mening att köpa ny Huawei...


    Jag skulle heller aldrig köpa en ny Huawei nu, men jag har ju en sedan 2018. Förutom detta fungerar den helt perfekt. Känns knäppt att skrota en fullt fungerande telefon. Jag har alltid väntat tills de dött.
  • Mon 3 May 2021 08:58
    #3

    Även jag har en P20 Pro, men i min mobil så fungerar alla appar felfritt, 

    Har du installerat de senaste uppdateringarna till telefonen och ev. uppdaterat apparna via play?

  • Mon 3 May 2021 12:09
    #4

    Har en huawei mate 9 pro och alla google appar fungerar fint

Svar på tråden Ska jag behöva köpa en ny mobil verkligen? Googles appar fungerar inte längre på min Huawei.