• Anonym (Care)

    Bli av med tramadol

    Vill hjälpa folk som vill sluta med tramadol..Har många års erfarenhet av den tyvärr, men det finns lösning, är äntligen fri från den djävulen

  • Svar på tråden Bli av med tramadol
  • Anonym (Jo)
    Mackan1978 skrev 2021-05-01 18:36:12 följande:
    Vad fint av dig att du vill hjälpa andrs med det.
    Ja, så fint
  • Xlr8
    Anonym (Care) skrev 2021-05-01 14:38:33 följande:

    Vill hjälpa folk som vill sluta med tramadol..Har många års erfarenhet av den tyvärr, men det finns lösning, är äntligen fri från den djävulen


    Prova Oxikodon 50 mg per dygn i så där ett halv år....

    Tramadol får man ju knapra kartong vis innan man känner nå. Det är väl bara så sluta med skiten?
  • Anonym (Care)

    Till o börja med så är Tramadol noradrenalin serotonin höjande och ångestdämpande, smärtstillande effekten är inte lika stark som när den höjer serotonin i hjärnan, därav mindre smärta upplevs.alltså de som upplever att de mår bra av tramadol har stor chans att det ligger psykiskt orsak bakom deras smärta, för att man blir känslomässigt avtrubbad av tramadol och upplever livets svåra stunder lättare. (De som får tramadol tillfälligt efter operation eller akut skada,högst 2-3 veckor ingår ej i det ovannämnda )

    En av lösningen att bli fri tramadol är att ,trappa ner i 2-3 månader ,fast innan nedtrappning ta och köra igång antidepressiva tex Sertralin som fungerar på de flesta personer och (psykolog att hitta orsaken bakom smärta man känner, gäller emotionell smärta så väl som det fysiska )

    Tramadol är enda smärtstillande medicinen som har de egenskaper att den höjer serotonin (tillfälligt) den som kom på den vet vad den gjorde!Extremt beroende framkallande!

  • Anonym (Care)
    Xlr8 skrev 2021-05-01 22:29:24 följande:

    Prova Oxikodon 50 mg per dygn i så där ett halv år....

    Tramadol får man ju knapra kartong vis innan man känner nå. Det är väl bara så sluta med skiten?


    Helst ska man inte knapra nån av de!

    man krampar vid 2000 mg /dag tramadol, svimmar av,iaf jag gör det ,1.90 cm 100 kg person.
  • Kexsmula
    Xlr8 skrev 2021-05-01 22:29:24 följande:

    Prova Oxikodon 50 mg per dygn i så där ett halv år....

    Tramadol får man ju knapra kartong vis innan man känner nå. Det är väl bara så sluta med skiten?


    Jag käkade minst 800(sic) mg Oxycontin per dos mot slutet endast i syfte att inte bli sjuk och må liiiite bättre och håller med dig. Har tagit Tramadol och tyckte det var skit, varken någon smärtlindrande effekt eller eufori. Förstår inte varför folk blir så beroende av den medicinen eller varför den är så populär, men inser ju samtidigt att alla inte fungerar som mig. Själv går jag nu på substitutionsmottagning pga mitt oxycontinberoende, kunde inte sluta med den och det blev ohållbart att gå till läkare för att tjata oh hoppas samtidigt som jag var tvungen att köpa på gatan för dyra pengar av mindre trevligt folk... Vet att vissa på min mottagning går där endast pga Tramadolmissbruk och även om jag kan tycka det låter vansinnigt är jag säker på att det måste varit ett stort problem för dessa. På substitutionsmottagningar brukar ju fd heroinister se ner (åtminstone i smyg) på fd Oxycontinmissbrukare medan Oxymissbrukarna ser ner på fd Trammissbrukarna. Tycker det är lite synd, vi borde stötta varandra och hålla ihop istället.
  • Anonym (Care)
    Kexsmula skrev 2021-05-01 22:52:05 följande:

    Jag käkade minst 800(sic) mg Oxycontin per dos mot slutet endast i syfte att inte bli sjuk och må liiiite bättre och håller med dig. Har tagit Tramadol och tyckte det var skit, varken någon smärtlindrande effekt eller eufori. Förstår inte varför folk blir så beroende av den medicinen eller varför den är så populär, men inser ju samtidigt att alla inte fungerar som mig. Själv går jag nu på substitutionsmottagning pga mitt oxycontinberoende, kunde inte sluta med den och det blev ohållbart att gå till läkare för att tjata oh hoppas samtidigt som jag var tvungen att köpa på gatan för dyra pengar av mindre trevligt folk... Vet att vissa på min mottagning går där endast pga Tramadolmissbruk och även om jag kan tycka det låter vansinnigt är jag säker på att det måste varit ett stort problem för dessa. På substitutionsmottagningar brukar ju fd heroinister se ner (åtminstone i smyg) på fd Oxycontinmissbrukare medan Oxymissbrukarna ser ner på fd Trammissbrukarna. Tycker det är lite synd, vi borde stötta varandra och hålla ihop istället.


    Starkt av dig att ta tag i det!!verkligen

    Ja, man bör stötta varandra istället att se ner på varandra i det du beskriver blir hela processen svårare
Svar på tråden Bli av med tramadol