• Emma1234567

    Har jag mens eller nidblödning?

    Hejhej!

    Jag tog ut min spiral i slutet av februari, fick en bortfallsmens eller vad det heter när min vanliga mens var beräknad. Sen i Början av April fick jag min första riktiga mens efter det. Jag och min sambo hade samlag runt tiden jag skulle ha ägglossning och även efter. Jag har tagit test som varit negativt. Hade ÄL den 19 april (tror jag) och nu ska min mens komma den 4e och jag har ömma bröst, svagt molande värk nere i magen, igår kom det lite rosa/bruna flytningar och idag brun/svagt rött. Är det bara för att mensen är påväg eller kan det vara en nidblödning?

  • Svar på tråden Har jag mens eller nidblödning?
  • Jag är bara jag

    Om du hade äl den 19:e är det inte en nidblödning. De infaller när embryot fäster vilket sker 5-7 dagar efter äl. Det kan vara början på mens eller nåt annat. Vänta och se och testa på BIM.

  • JosHed

    Som innan säger, en nidblödning inträffar när ägget fäster - alltså några dagar efter ägglossning. Så kan ju vara mensen på G, eller en liten blödning i tidig graviditet.

  • JosHed
    ride the lightning skrev 2021-05-02 21:11:40 följande:

    Ni får läsa på lite innan ni svarar...

    En nidblödning kommer 7-14 dagar efter ägglossningen så det är inte alls uteslutet.


    Men ägget fäster ju 5-7 dagar efter ägglossning. Det jag utgått ifrån när jag pratat om nidblödning. Men vet om ursäkt om nidblödning inte är en blödning när ägget fäster!
  • ride the lightning
    JosHed skrev 2021-05-02 22:33:45 följande:
    Men ägget fäster ju 5-7 dagar efter ägglossning. Det jag utgått ifrån när jag pratat om nidblödning. Men vet om ursäkt om nidblödning inte är en blödning när ägget fäster!
    Ägget fäster 7-14 dagar efter ägglossning och då kan en nidblödning inträffa. Bara att googla så ser du att det stämmer :) 
  • JosHed
    ride the lightning skrev 2021-05-02 22:42:45 följande:

    Ägget fäster 7-14 dagar efter ägglossning och då kan en nidblödning inträffa. Bara att googla så ser du att det stämmer :) 


    Googlar jag när ägget fäster efter ägglossning så säger 1177 6-8 dagar :) men ni var inte detta diskussionen som TS undrade över! Men ska absolut kolla andra sidor med :)

    Oavsett tror jag vi är överens om att TS kan vara gravid trots den lilla blödningen eller så är det början på mens. Jag hoppas det går bra för dig TS och du får det där plusset nu! ??
  • JosHed
    JosHed skrev 2021-05-02 22:51:53 följande:

    Googlar jag när ägget fäster efter ägglossning så säger 1177 6-8 dagar :) men ni var inte detta diskussionen som TS undrade över! Men ska absolut kolla andra sidor med :)

    Oavsett tror jag vi är överens om att TS kan vara gravid trots den lilla blödningen eller så är det början på mens. Jag hoppas det går bra för dig TS och du får det där plusset nu! ??


    Eller alltså TS undrade ju över om det kunde var en nidblödning xD men menade mer vår diskussion <3
Svar på tråden Har jag mens eller nidblödning?