Vet varken ut eller in, sambo som vägrar att ge upp?
Hej.
Jag är i ett förhållande sedan 5 år tillbaka som varit både upp och ner, vårt förhållande har väl aldrig varit dåligt men jag har många gånger ifrågasatt min relation för jag har många gånger tyckt mina känslor för min sambo har inte funnits tillräckligt där. På pappret så är min sambo helt underbar och har många goda egenskaper och ser dessutom väldigt bra ut, jag kan även se en framtid tillsammans men jag går ofta runt för mig själv och tvekar i vårt förhållande.
Har många gånger sagt hur jag känner för min sambo och hur jag tänker och jag har även försökt avsluta våran relation ett flertal gånger men hen har alltid lyckats övertala mig att stanna kvar och fortsätta kämpa. Varför så vet jag inte heller varför jag har stannat kvar, i början var det mest för jag var var rädd för att såra henne men i dagsläget vet jag ej.
Som sagt vi har under många års tid varit väldigt fram och tillbaka och bestämde oss nu för att satsa och skrev för några dagar sedan på kontrakt för nybygge av hus, och jag var över öronen lycklig första dagen men nu när lyckan har lagt sig så känns det som värdens största misstag. Känns nu som allt har blivit en sådan soppa och att det är så många inblandade och skulle jag backa nu så skulle jag göra så många otroligt besvikna.
I dagsläget så vet jag varken ut eller in vad jag vill eller om jag vill va kvar i relationen, har hela helgen haft en klump i magen gråtit varje dag några gånger. Jag har berättat allt för sambon och hur jag känner men det känns som hen alltid försöker hitta andra orsaker om varför jag mår som jag mår.
Vet ej varför jag känner som jag känner men ibland har jag börjat tro att det är mig det är fel på, eller om jag allt för stora förhoppningar på ett förhållande skall kännas och se ut, just nu så känner jag inget för min sambo.