• Jyostna

Är det positivt?

Jag och sambon har försökt att bli gravid , åtta månader nu.

Min beräknade mens är idag, vill bara höra med er som kanske har mer erfarenhet, vad ni tror gällande mina två test?

Det översta tog jag imorse och det andra 2 timmar efteråt!
  • Svar på tråden Är det positivt?
  • Anonym (Ja...)

Vad tror du själv? :) Har du läst instruktionerna? Två streck betyder gravid. Jag ser iaf två streck på dina test. 

• Anonym (Ok)

Haha ja det är ju inte otydligt så jag fattar inte att det ens är en fråga

• Jyostna

Tack för era svar, för att man blir osäker när man aldrig fått plus tidigare så vill man inte ropa hej för tidigt :) trevlig dag!

• Anonym (Ja...)
    Jyostna skrev 2021-05-05 10:54:14 följande:

Tack för era svar, för att man blir osäker när man aldrig fått plus tidigare så vill man inte ropa hej för tidigt :) trevlig dag!

Jo men alltså, man måste ju lita på sina egna ögon. Två streck är gravid. Det står ju inte i instruktionen att strecket måste vara 74% starkt för att räknas som positivt. Mitt allra första positiva såg ut som ditt översta, supertydligt positivt. 

Men nog om det, stort grattis!! :) 
  • Anonym (G)

Det är tydligt positivt! Grattis!

Till skillnad från ägglossningstesten så behöver inte strecket på grantestet vara tillräckligt starkt för att vara positivt.

Dina två streck syns ju tydligt= gravid.

Stort lycka till!

• Jyostna

Tack snälla, nej precis det jag var osäker på :)

Vi är superlyckliga men såklart nervösa också, jag har inte riktigt fattat det än.

• linnean21

Alltså man häpnar ju av svaren TS får. Jag är själv medveten om hur de är att månad efter månad få negativa besked och till slut är man mer eller mindre desperat efter ett + och man törs inte tro att det kommer när det kommer. Hade hon varit säker på frågan, som ja, de var faktiskt en riktig fråga, så hade hon förmodligen inte lagt ner tiden att lägga upp en bild, skriva ett inlägg och hoppas på svar från någon. Varför inte bara svara på hennes fråga utan att vara spydig och dumförklara henne? Otroligt!

Stort grattis hur som helst till ditt +, det var fantastiskt kul för dig!

• linnean21
    Jyostna skrev 2021-05-06 18:31:40 följande:

Tack snälla för din fina / stöttande kommentar.

<3

Självklart!<3 jag förstår dig att du frågade! Man måste nästan få de bekräftat från någon annan även om man är ganska säker, för att de skulle va så tungt om man misstog sig och det orkar man inte med ännu en gång.. kram till dig och grattis igen, jag blev också gravid i januari efter 6 månaders försök så jag vet din obeskrivliga känsla <3
  • Jyostna

Stort grattis, vad roligt! Är det ditt första?

Ja precis det är som du skriver, men vågar ej tro att det är sant efter lång väntan / önskan och antalet försök

• linnean21

Tack snälla! Nej nr 2, nr 1 är 14 månader

Verkligen! Det är påfrestande. Lycka till håller mina tummar för dig

Svar på tråden Är det positivt?