• Anonym (Oroli­g (TS))
    Wed 5 May 2021 10:26
    301 visningar
    2 svar
    2
    301

    Är detta vanligt tidigt i graviditeten?

    Jag är inne på min 5 graviditet. Första två ledde till två friska barn. Tredje blev tyvärr sent avbryt pga kromosomavvikelser. Fjärde blev missfall i v.6. Nu fyra månader senare har jag blivit gravid igen. Går snart in i vecka 6 och är totalt livrädd att det ska bli missfall då som sist. I förra och i denna graviditet har jag som en stress i kroppen. Minns inte att jag hade det i de tre första. Svårt å sova (dock lätt att somna på kvällarna) vaknar lätt. Hög puls har 74 slag i minuten, innan graviditet 58 slag i minut cirka. För övrigt har jag (än sålänge) vanliga symtom såsom illamående och molvärk. Men just detta att kroppen känns på högvarv känns ju inte bra för bebis.

    Någon som haft liknande? Tar tacksamt emot svar från alla...de som lett till ett friskt barn och de som fått missfall.

  • Svar på tråden Är detta vanligt tidigt i graviditeten?
  • Wed 5 May 2021 10:40
    #1

    Jag tror att det är normalt att ha en inre stress och oro över missfall när man är gravid. Jag var likadan, jag sov extremt dåligt och kände mig orolig, hög puls när jag skulle sova bland annat.

    Försökte tänka att man kan inte påverka/förhindra missfall, händer det så händer det. Det är utom vår kontroll, och kanske är det just det som skrämmer oss?

  • Anonym (Oroli­g (TS)) Trådstartaren
    Wed 5 May 2021 18:29
    #2
    Holy93 skrev 2021-05-05 10:40:32 följande:

    Jag tror att det är normalt att ha en inre stress och oro över missfall när man är gravid. Jag var likadan, jag sov extremt dåligt och kände mig orolig, hög puls när jag skulle sova bland annat.

    Försökte tänka att man kan inte påverka/förhindra missfall, händer det så händer det. Det är utom vår kontroll, och kanske är det just det som skrämmer oss?


    Tack snälla för svar! Skönt att inte va ensam. Du har verkligen helt rätt, ska försöka tänka så :)
Svar på tråden Är detta vanligt tidigt i graviditeten?