• Kimsann

    Hjälp mig att förstå min kropp

    Hej hörni, jag förstår mig absolut inte på min kropp just nu och undrar väl om ni som är lite hobbyutbildade skulle kunna ge mig klarhet. 15/4 skulle jag ha haft ägglossning, jag tempar inte utan använder mig enbart av ägglossningstest, vilket innebär att jag ej hade bekräftad ägglossning.

    Min mens startade två dagar tidigare än väntat den 27/4, jag blödde då väldigt lite jämfört med mina tidigare cyklar. Dock kunde det droppa blod när jag gick och kissa andra dagen (då klart rött blod). Jag har sedan dess tappat aptit och vill knappt äta alls, samt känt oro och mått illa.

    Kände att något var på tok så jag tog ett graviditetstest idag den 5/5. Får upp ett svagt streck inom 2 minuter (bifogad bild). Tog då ett digitalt direkt efteråt som visade negativt. Är rfsu ett spöckstreck? Känns så konstigt att de skulle vara spöck då det verkligen är tydligt och av röd färg samt inom den angivna tiden..

    Någon som kan ge mig klarhet?

  • Svar på tråden Hjälp mig att förstå min kropp
  • Anonym (H)

    Gör ett till test om några dagar (eller direkt om du inte bryr dig om kostnaden).

    Ingen kommer kunna säga om du är gravid eller inte.

    Tycker absolut se skuggan av ett streck. Men testet är ju hursomhelst inte positivt

  • Kimsann

    Tack för svar, förstår självklart att ingen kommer kunna säga till mig om jag är gravid eller inte. Frågan var väl mer om någon annan hade fått ett spökstreck med rfsu, eller om någon varit i liknande situation. 

  • Långbenopluto

    En kvinna får ca 10 ÄL per år, så det låter som du inte hade nån ÄL denna månad. Man får mens ändå eftersom slemhinnan måste ut.

Svar på tråden Hjälp mig att förstå min kropp