• isjolander

    Försvunna symtpom och blödningar v5-6

    Hej!

    Plussade den 26/4, började blöda samma dag, hade molane värk i nedre delen av magen, ömma bröst och fick stanna för att vila vid promenader. 
    Detta höll i sig fram till lördagskvällen, när jag vaknade upp på söndagen var alla symptom borta,haft ytterst lite illamående och ytterst lite molande värk men knappt märkbart. (var lite koagulerat blod, men brukar ha så vid mens med)

    Nu undrar jag om någon vart med om liknande och kanske ändå sett hjärtljud?
    Har symptomen kommit tillbaka?

    Min vanliga barnmorska vill ju såklart inte göra ett ultraljud föräns i juni och jag kan verkligen inte hålla mig så länge om jag har ett missfall, så min andra fråga är om någon kanske har koll på en klinik som gör tidigt vul? Jag är nu i vecka 6+5.

  • Svar på tråden Försvunna symtpom och blödningar v5-6
  • Anonym (Lime)

    Jag vill råda dig att vara på vården så du får ett vul. Har tyvärr erfarenhet (men jag hoppas det går bra för dig!).

  • isjolander
    Anonym (Lime) skrev 2021-05-05 18:04:53 följande:

    Jag vill råda dig att vara på vården så du får ett vul. Har tyvärr erfarenhet (men jag hoppas det går bra för dig!).


    Jag kontaktade min barnmorska som sa att hon ville vänta med ul, tänkte jag ska boka tid för vul, men detta är första gången jag är gravid och tänkt behålla det så är lite ny i denna värld, ska jag kontakta gynekolog då eller en privat barnmorska, blir inte klokare av att läsa runt,har du tips på någon? :)
    Tack snälla, det hoppas jag med såklart, är nu inställd på ett missfall, men blir ju otroligt glad om det visar annat.
  • isjolander
    Anonym (123) skrev 2021-05-05 18:09:33 följande:

    Har du provat ta några fler graviditetstest?


    Ja tog ett söndags som visade starkt plus men var nog för tidigt,min bm rådde mig vänta iallafall i tre veckor då det kan visa plus även efter missfall. Ska boka in mig för ett VUL är tanken, försöker bara hitta var jag kan göra det, är det barnmorks på privat klinik eller vanligt gynbesök?
  • Anonym (123)
    isjolander skrev 2021-05-05 22:11:41 följande:

    Ja tog ett söndags som visade starkt plus men var nog för tidigt,min bm rådde mig vänta iallafall i tre veckor då det kan visa plus även efter missfall. Ska boka in mig för ett VUL är tanken, försöker bara hitta var jag kan göra det, är det barnmorks på privat klinik eller vanligt gynbesök?


    Ja det kan visa positivt länge efter ett mf tyvärr. Prova att ringa gynmottagningen först men risken är stor att du blir nekad att komma då får du boka ett privat vul
  • Anonym (Tidigt)
    isjolander skrev 2021-05-05 22:11:41 följande:

    Ja tog ett söndags som visade starkt plus men var nog för tidigt,min bm rådde mig vänta iallafall i tre veckor då det kan visa plus även efter missfall. Ska boka in mig för ett VUL är tanken, försöker bara hitta var jag kan göra det, är det barnmorks på privat klinik eller vanligt gynbesök?


    Nja, vid missfall så tidigt är hcg-nivån så låg att det sjunker snabbt, du borde inte få starkt positivt nu om du inte fortfarande är gravid. Jag har fått flera missfall kring mens, fick negativt test dagen efter. En gång blödde jag rött i vecka 6-7 med smärta, var helt säker på missfall tills jag såg att testet fortfarande var starkt, det blev en fullt frisk bebis.

    Googla privat ultraljud i din stad, det kan vara lite kötid på vissa ställen.
  • Anonym (A)
    isjolander skrev 2021-05-05 22:11:41 följande:

    Ja tog ett söndags som visade starkt plus men var nog för tidigt,min bm rådde mig vänta iallafall i tre veckor då det kan visa plus även efter missfall. Ska boka in mig för ett VUL är tanken, försöker bara hitta var jag kan göra det, är det barnmorks på privat klinik eller vanligt gynbesök?


    Har fått 3 missfall i vecka 6 och hcg har då inte varit så hög, så testerna har blivit svagare och sedan helt blankt några dagar efter. Men det kan såklart dröja, dock inte så vanligt vid så tidiga missfall. Ta ett till test är mitt tips innan du kollar upp vul.
  • Anonym (Lime)
    Anonym (Tidigt) skrev 2021-05-05 23:33:19 följande:

    Nja, vid missfall så tidigt är hcg-nivån så låg att det sjunker snabbt, du borde inte få starkt positivt nu om du inte fortfarande är gravid. Jag har fått flera missfall kring mens, fick negativt test dagen efter. En gång blödde jag rött i vecka 6-7 med smärta, var helt säker på missfall tills jag såg att testet fortfarande var starkt, det blev en fullt frisk bebis.

    Googla privat ultraljud i din stad, det kan vara lite kötid på vissa ställen.


    Vid mina missfall (MA) så var testen så starka det gick att vara under flera veckor tills jag äntligen tog tabletterna, och även ett tag efter. Och det var runt samma vecka. Det kan nog vara olika.
  • Anonym (A)
    Anonym (Lime) skrev 2021-05-06 08:32:23 följande:

    Vid mina missfall (MA) så var testen så starka det gick att vara under flera veckor tills jag äntligen tog tabletterna, och även ett tag efter. Och det var runt samma vecka. Det kan nog vara olika.


    Fast vid MA fattar inte kroppen att fostret dött utan man har samma hormoner och ibland samma symptom kvar.. skillnad mellan MA och missfall.
  • Anonym (Lime)
    Anonym (A) skrev 2021-05-06 08:39:33 följande:

    Fast vid MA fattar inte kroppen att fostret dött utan man har samma hormoner och ibland samma symptom kvar.. skillnad mellan MA och missfall.


    Ja såklart, trodde du pratade om MA, sorry. Tänkte att det väl isf är vad som hänt i ts fall eftersom ett missfall inte startat.
  • JosHed
    Har gravtestet ökat i styrka sen du hade blödning? De dubbleras i styrka varannan till var tredje dag så du ska se en ökning på dem. Har de inte ökat så är det antagligen missfall. Men kolla med provat ultraljud <3 håller tummen! 
  • isjolander
    JosHed skrev 2021-05-06 09:26:15 följande:
    Har gravtestet ökat i styrka sen du hade blödning? De dubbleras i styrka varannan till var tredje dag så du ska se en ökning på dem. Har de inte ökat så är det antagligen missfall. Men kolla med provat ultraljud <3 håller tummen! 
    Har bara testat med vanliga digital clear blue, ska försöka hålla mig och testa i slutet av veckan igen! Min magkänsla är inte bra tyvärr, men man kan ju hoppas att det är fel, är väl just för symptomen bara var borta fortfarane väldigt varm och svettas mycket dock, lätt metallsmak i munnen, men inte mer än så tyvärr. 

    Var gravid för ca 10 år sen och gjorde då en abort (är 32 nu) och är tyvärr inte gravid med en partner, hade ett långt förhållande men vi lyckades inte få barn tillsammans så hade nästan gett upp hoppet då jag verkar ha svårt att bli gravid.
  • isjolander
    Anonym (Tidigt) skrev 2021-05-05 23:33:19 följande:
    Nja, vid missfall så tidigt är hcg-nivån så låg att det sjunker snabbt, du borde inte få starkt positivt nu om du inte fortfarande är gravid. Jag har fått flera missfall kring mens, fick negativt test dagen efter. En gång blödde jag rött i vecka 6-7 med smärta, var helt säker på missfall tills jag såg att testet fortfarande var starkt, det blev en fullt frisk bebis.

    Googla privat ultraljud i din stad, det kan vara lite kötid på vissa ställen.
    Okej, ah jag har gjort det, många vill ha remiss eller egen remiss numera, frågan är hur prioriterad man blir isåfall, googlar på vul är det samma som tidigt ultraljud från vecka 8? Blödde en del förra veckan men det avtog nu denna veckan, men inte haft några kramper eller så, inte värre än den molande värken som var borta när jag vaknade i söndags. Men det verkar också vara vanligt att blöda under graviditet om jag kollar på min mamma och syskon som har barn, men är väl just symptomen sombara försvann som oroar mig mest.
  • JosHed

    Jag fick 1-2 på digitala 27/4. Fick 3+ nu idag. Så testa du med digitala och se så det ökat! Du kan ju även köpa enkla stickor och testa med två dagars uppehåll mellan så ska de ha ökat i styrka!


    isjolander skrev 2021-05-06 09:45:06 följande:
    Har bara testat med vanliga digital clear blue, ska försöka hålla mig och testa i slutet av veckan igen! Min magkänsla är inte bra tyvärr, men man kan ju hoppas att det är fel, är väl just för symptomen bara var borta fortfarane väldigt varm och svettas mycket dock, lätt metallsmak i munnen, men inte mer än så tyvärr. 

    Var gravid för ca 10 år sen och gjorde då en abort (är 32 nu) och är tyvärr inte gravid med en partner, hade ett långt förhållande men vi lyckades inte få barn tillsammans så hade nästan gett upp hoppet då jag verkar ha svårt att bli gravid.
  • isjolander
    JosHed skrev 2021-05-06 11:59:41 följande:

    Jag fick 1-2 på digitala 27/4. Fick 3+ nu idag. Så testa du med digitala och se så det ökat! Du kan ju även köpa enkla stickor och testa med två dagars uppehåll mellan så ska de ha ökat i styrka!


    Tack för tipset, ska definitivt testa! Bör det annars stå ingenting eller samma veckor som innan om det inte skulle vara något eller kan den ändå visa 3+, när jag testade positivt stod det gravid 2-3v.
  • Vicktoria88

    Hej!

    Jag har egentligen inte något svar på din fråga förrutom att jag känner med dig! Den här väntan när man inte vet är helt olidlig verkligen..

    Jag fick också plus för ca 2 veckor sedan (efter 2,5 år..) och började sedan tokblöda i söndags från ingenstans (hade fått +3 på gravtest på morgonen), knappt någon värk men mkt koagulerat blod. Ringde ivf kliniken som sa att jag skulle ta nytt test i torsdags men visade fortfarande 2-3 v gravid. Så nu ska jag vänta tills nästa vecka och testa igen. Tror dock det är helt kört för min del, blöder fortfarande ganska mycket.. Hade väll egentligen inte så mkt att bidra med förrutom min sympati och är också nyfiken på om någon annan har lyckats trots större blödning.

    Kan tillägga att vi förrutom ivf försöket gjorde ett eget försök samtidigt så någonstans finns väll en förhoppning om att det kanske var två!

  • isjolander
    Vicktoria88 skrev 2021-05-07 18:11:07 följande:

    Hej!

    Jag har egentligen inte något svar på din fråga förrutom att jag känner med dig! Den här väntan när man inte vet är helt olidlig verkligen..

    Jag fick också plus för ca 2 veckor sedan (efter 2,5 år..) och började sedan tokblöda i söndags från ingenstans (hade fått +3 på gravtest på morgonen), knappt någon värk men mkt koagulerat blod. Ringde ivf kliniken som sa att jag skulle ta nytt test i torsdags men visade fortfarande 2-3 v gravid. Så nu ska jag vänta tills nästa vecka och testa igen. Tror dock det är helt kört för min del, blöder fortfarande ganska mycket.. Hade väll egentligen inte så mkt att bidra med förrutom min sympati och är också nyfiken på om någon annan har lyckats trots större blödning.

    Kan tillägga att vi förrutom ivf försöket gjorde ett eget försök samtidigt så någonstans finns väll en förhoppning om att det kanske var två!


    Hej!
    Tack snälla, ja men verkligen ringde gyn imorse som hänvisade precis som alla andra tyvärr.. Jag blödde i ca en vecka innan det avtog, fick lite koagulerat blod men min största oro är ju att symptomen försvann över en natt, kissar lite oftare nu tycker jag men kan ju bero på att jag dricker mer vatten. 
    Jag är ju singel och 32 år så hoppas chansen kommer igen,man blir ju inte yngre heller.  

    Jag hoppas verkligen och håller tummarna att det ska gå bra för er!!
  • Vicktoria88
    isjolander skrev 2021-05-07 23:16:53 följande:

    Hej!

    Tack snälla, ja men verkligen ringde gyn imorse som hänvisade precis som alla andra tyvärr.. Jag blödde i ca en vecka innan det avtog, fick lite koagulerat blod men min största oro är ju att symptomen försvann över en natt, kissar lite oftare nu tycker jag men kan ju bero på att jag dricker mer vatten. 

    Jag är ju singel och 32 år så hoppas chansen kommer igen,man blir ju inte yngre heller.  

    Jag hoppas verkligen och håller tummarna att det ska gå bra för er!!


    Ja så jobbigt att man inte kan få komma in och kolla på en gång bara så man slipper gå och tänka ?tänk om?. Hade du mycket symptom innan blödningen? Vilken dag var du på när du började blöda?

    Jag hade inte några direkta symptom innan min störtflod i söndags men på måndagen fick jag ömma bröst och har även haft sendrag i benen. Jag förstår ju att man kan ha ömma bröst och sendrag ändå men hjärnan vill inte riktigt acceptera att det blev såhär känns det som. Antar att Hcg kan ligga kvar i kroppen och spöka också.

    Igår fick jag en stor koagel (eller vad det heter) och efter det verkar det som att blödningen avtog lite iallafall så kanske var den sista restbiten som skulle ut eller vad man ska säga.

    Åldern är verkligen en stressfaktor, jag fyllde 33 häromveckan och har velat ha barn sen jag var ca 25 men sambon har velat vänta. Sen visste vi ju inte att det ska ta oss över 2,5 år då hade vi nog börjat tidigare.

    Kan du inte göra ivf med spermiedonation?
  • isjolander
    Vicktoria88 skrev 2021-05-08 08:34:00 följande:
    Ja så jobbigt att man inte kan få komma in och kolla på en gång bara så man slipper gå och tänka ?tänk om?. Hade du mycket symptom innan blödningen? Vilken dag var du på när du började blöda?

    Jag hade inte några direkta symptom innan min störtflod i söndags men på måndagen fick jag ömma bröst och har även haft sendrag i benen. Jag förstår ju att man kan ha ömma bröst och sendrag ändå men hjärnan vill inte riktigt acceptera att det blev såhär känns det som. Antar att Hcg kan ligga kvar i kroppen och spöka också.

    Igår fick jag en stor koagel (eller vad det heter) och efter det verkar det som att blödningen avtog lite iallafall så kanske var den sista restbiten som skulle ut eller vad man ska säga.

    Åldern är verkligen en stressfaktor, jag fyllde 33 häromveckan och har velat ha barn sen jag var ca 25 men sambon har velat vänta. Sen visste vi ju inte att det ska ta oss över 2,5 år då hade vi nog börjat tidigare.

    Kan du inte göra ivf med spermiedonation?
    Ja men verkligen, känns som dom inte förstår varenda kvinnas oro när det kommer till detta, jag förstår ju att dem kanske inte kan göra något för att rädda det, men en lättare undersökning hade ju kännts bättre. 

    Jag började faktiskt blöda samma dag som jag testade positivt, började blöda bara några få timmar efter, så hade jag inte testat mig hade jag antagligen bara trott att det var en försenad mens då mina symptom var som en pms, molande värk, ömma bröst, hade dock även lättare illamående och blev otroligt trött när jag gjorde saker. Idag känns ingenting förutom lite lätt värk i magen till och från men känns ju knappt och toalettbesöken har vart mindre idag, ska köpa ett test när jag ska till affären sen och se om det står kvar på samma veckor, ökat eller är negativt. 

    Jo det är ju ett alternativ, men också en kostnadsfråga,
    Var i ett föhållande i 8 år där jag trodde vi skulle få barn tillsammans men som din sambo ville han också vänta och sen blev det som det blev, han väntar barn med sin nya nu.

    Man försöker j hålla i hoppet om att symptomen bara försvann för att kroppen vant sig och att blödningen är ofarlig, men någonstans innerst inne så vet jag nog att det tyvärr inte är så. 

    Jag hoppas verkligen ni får eran lilla going snart :)
  • isjolander

    En liten uppdatering:

    Tog ett nytt test idag som det stod gravid 1-2, ringde  1177 som också ( i och med mina blödningar och symptom) misstänkte missfall och att mitt hcg är påväg ner så ska ringa min bm på måndag och informera detta.

    Tack för alla svar och lycka till så får man hålla tummarna att det går min väg snart igen :) 

Svar på tråden Försvunna symtpom och blödningar v5-6