• Editanna

    Ivf/ kliniken säger att testet är tagen för tidig

    Hej. Idag är jag på ruvardag dag 10.

    Jag har testdag om 4 dagar

    Men i clearblue stickan står det att jag är gravid 1-2 veckor

    Har gjort 3 test där det står samma ?

    Min klinik säger dock att testet är tagen för tidig och att ovitrelle sprutan kanske visar positivt

    Men jag har för mig att den går bort efter 10 dagar vilket den har då gjort . Ovitrelle sprutan tog jag för 14 dagar sedan.

    Någon som haft samma problem som mig ?

  • Svar på tråden Ivf/ kliniken säger att testet är tagen för tidig
  • Långbenopluto

    Min syster hade exakt så och det var falskt positivt.... hon var inte gravid.

    Men hon blev gravid vid nästkommande försök och nu har hon en son på tre år

  • Jag är bara jag

    Jag hade TD 14 dagar efter äl-sprutan. Det tidigaste jag testade som var äkta plus var 13 dagar efter. Så får du + 13 dagar efter äl-sprutan är det definitivt äkta.

  • Dhalia

    Till mig va den ute på 8 dagar så skulle tro de mer ett riktigt plus än Ovitrelle. För det är ju bra mycket längre tid på RD10 sedan Ovitrelle togs. Även om du fick en 2dagars tillbaks dvs då har de gått 14 dagar sedan sprutan.

  • Jag är bara jag
    Dhalia skrev 2021-05-06 15:21:21 följande:
    Till mig va den ute på 8 dagar så skulle tro de mer ett riktigt plus än Ovitrelle. För det är ju bra mycket längre tid på RD10 sedan Ovitrelle togs. Även om du fick en 2dagars tillbaks dvs då har de gått 14 dagar sedan sprutan.
    Undantag vi som fick äl-spruta samtidigt som insättning.  Jag har haft td v.4+5 och tagit blodprov som tidigast 4+4. 
  • Dhalia
    Jag är bara jag skrev 2021-05-06 15:25:59 följande:

    Undantag vi som fick äl-spruta samtidigt som insättning.  Jag har haft td v.4+5 och tagit blodprov som tidigast 4+4. 


    Okej då kan de bli lite knepigare. Den bör vara ute efter 10 dagar, lättast hade varit om du jämförde med testa tidigt stickor. Då kan du se om de blir starkare tex imorgon. Lite svårt att veta med CB digital.
  • Empan89

    Jag är på 9 dagar efter älsprutan och på ruvardag 4 och jag testade i går för att se så sprutan ej är kvar och ger positivt. Fick negativt. Kan ju så klart vars olika från person till person

  • Editanna

    Idag är test dagen och det visar fortfarande gravid men dock har det ändrats från 1-2 v till 2-3 v ????

  • JosHed
    Editanna skrev 2021-05-10 09:35:12 följande:

    Idag är test dagen och det visar fortfarande gravid men dock har det ändrats från 1-2 v till 2-3 v ????


    Grattis ????
Svar på tråden Ivf/ kliniken säger att testet är tagen för tidig