• Hallonpaj121212

    Blir inte klok på det här!

    Har ätit p-piller i x antal år och nyligen slutat med dem. Sambon & jag vill så gärna ha barn, jag är på min första cykel efter slutat med p-piller och har stor förståelse att det kan ta tid att bli gravid. Min mens kom igång ganska direkt efter jag slutat med p-piller. Laddade ner en app som skulle följa min cykel och vi hade samlag kring dagarna då appen sa ?ägglossning? vilket man inte kan lita på till 100%..

    MEN, några dagar efter den förväntade ägglossningen hade jag molvärk, stick/kittlande känsla nere i vänstra äggstock och tänkte direkt ?nu har jag blivit befruktad?..

    Nu är det ca 2 veckor sedan och har under dessa två veckor mått illa lite till o från, varit jättevarm & frossat, haft mycket vita tjocka flytningar.. alla symtom har jag inbillat mig o tänkt ?det kanske tog sig?.

    Enligt app skulle jag haft mens för 4 dagar sedan, jag misstänker att min mens är beräknad lite senare än så. Men från och med den beräknade Mensdag 1 i appen så började jag ta RFSU graviditest varje morgon. Alla har hittills visat negativt (tyckt mig ana en skugga men tror det är inbillning).

    Igår morse tog jag test 06 på morgonen, somnade om o ?glömde? testet, kl 08 tittade jag och då fanns där ett svagt ljusrosa streck och jag blev överlycklig!

    Men så ska man ju inte förlita sig på att det är sant efter 2h....

    Och imorse fanns där inget streck på stickan.

    Men jag har inga tecken på mens överhuvudtaget.. (brukar känna det innan)

    Eftersom jag inte vet när min mens är beräknad blir jag uppgiven och vet inte när jag ska testa igen och tro på att jag kanske är gravid eller gå vidare.

    Vill gärna höra solskenshistorier där ni som plussat senare än beräknad mens!

Svar på tråden Blir inte klok på det här!