• judith90

    Kan man förlita sig på testet...?

    Hej

    Nu förväntas jag förvisso få min mens om ca 4-5 dgr. Men igår tog jag 2 RFSU test. Båda visade 2 streck varav det ena (graviditetsstrecket dvs) var rätt svagt på bägge. Idag tog jag ett CB-digitaltest som visade ?Inte gravid?.

    Hmm... vet att man borde ha behärskat sig från början och inväntat BMI-dagen, men brukar det hända att ett test t ex RFSU avisar positivt och CB negativt?

  • Svar på tråden Kan man förlita sig på testet...?
  • Hallonpaj121212

    Hej!

    Jag tog ett RFSU igår morse kl 06, kollade inte testet förens 08, då fanns där ett svagt ljusrosa streck och blev helt chockad o tänkte ?jag är gravid?.. sen insåg jag att man ska inte lita på testen några timmar efter tyvärr.

    Tog ett cb (dock eftermiddags urin) som visade neg.)

    Imorse gjorde jag nytt försök igen med RFSU, inget streck... så där dog min förhoppning!

    Dock, är jag på min första cykel efter att slutat med p-piller, vet inte när jag ska ha min BIM egentligen, enligt en app står det att den är sen med 4 dagar... har inga känningar som tyder på mens & tycker jag haft grav liknande symtom 2 senaste veckorna... men kan vara helt ute o cykla...

    Ang clearblue har jag hört dem mäter högre halt Hcg än RFSU, min plan är att fortsätta ta RFSU varje morgon (tills mens kanske dyker upp) och får jag tydligt streck är det nog dags för Clearblue!

    Vore kul o följa & peppa varandra här!

Svar på tråden Kan man förlita sig på testet...?