• Persan

    Misstänker att hyresvärden tjuvlyssnar

    Vi flyttade nyligen till en lägenhet. Har haft mycket kontakt med hyresvärden
    under flytten. Jag är inte paranoid av mig, har goda grunder till mina misstankar, men vill inte skriva om den här.

    Jag har börjat misstänka att hyresvärden har gömt undan några mikrofoner i lägenheten. Dvs att han kan tjuvlyssna på vad vi pratar om. Han vet saker som han omöjligt skulle kunna veta, om han inte på något sätt hört vad vi pratat om inne i lägenheten. Han bor dessutom en bit bort. 

    Jag vill inte gå till polisen direkt och göra anmälan osv, när jag inte har några direkta bevis att gå på. Ifall vi har fel, så har vi i så fall gjort bort oss totalt. 

    Skulle vilja ha tips hur jag kan hitta dessa mikrofoner som han ev gömt i lägenheten. Kan ju vara inne i väggarna eller liknande, dvs ej synliga. 
    Kan man se på ex, elcentralen om han kopplat in något extra? Eller liknande?

  • Svar på tråden Misstänker att hyresvärden tjuvlyssnar
  • Tow2Mater

    Skulle mycket till om de ska vara i väggarna, men kolla under eluttagen, lampknapparna (eller vad de kalls) - de kan du ju skruva bort. Sen i rökdetektorerna, ta ner speglarna i badrummen och titta under dem. Ja, allt du kan ta loss som fanns där redan vid inflytt.

  • Anonym (Ghost)

    Eftersom du vägrar berätta vad han "omöjligt" kan veta är det svårt att säga. Min instinkt är tyvärr annars att du är paranoid.

  • Anonym (Ghost)

    Eftersom du vägrar berätta vad han "omöjligt" kan veta är det svårt att säga. Min instinkt är tyvärr annars att du är paranoid.

  • viseversa
    Anonym (Ghost) skrev 2021-05-08 12:21:20 följande:
    Eftersom du vägrar berätta vad han "omöjligt" kan veta är det svårt att säga. Min instinkt är tyvärr annars att du är paranoid.
    håller med.
Svar på tråden Misstänker att hyresvärden tjuvlyssnar