• Oren

    Han läste mina sms till andra kille

    Hej!

    Jag har ?only sex? relationer med en man (M) under senaste halvåret. Vid några tillfällen kollade han min telefon och läste mina sms. Det var inget hemligt i de, då visade jag inte att jag vet att han gör det. Igår läste han min konversation med en annan kille och det var bara snack och inget intim i dessa sms, men M hörde inte av sig sedan han åkte hem igår. Han blev plötsligt jätteledsen och nästan grät men sagt ingenting igår.

    Jag är skild 1,5 månader och vi bor inte ihop med mitt ex nästan två år. Under skilsmässan köpte jag ett hus för mig och hoppades på att M skulle föreslå att vi bli ett par, men vi fortsätter träffas som vanligt bara för sex 1-2 ggr/mån. Jag kände mig inte i någon förhållande med M om det är denna typ av relation.

    Ikväll skickat jag sms till M om att jag vill prata med honom, men han läser och svarar inte. Jag är hemskt ledsen. Känner mig dumt att jag är så dålig mot M och samtidigt tycker att det är fel att läsa annans konversationen när vi har bara sex.

    Skulle jag först göra slut med sex-relationer för att börja ens prata med någon annan?

    Får man rätt att kolla upp sms i annans telefon utan att fråga?

  • Svar på tråden Han läste mina sms till andra kille
  • Anonym (Em)

    Självklart kollar man inte igenom någon annans mobil utan lov. Ser inte varför man skulle göra det om man fick heller. Ett stört beteende är vad det är.

  • Anonym (Annika)

    Självklart får han inte kolla din mobil. Men hur kunde han göra det? Har du inte lösenkod?
    Om du vill ha ett "riktigt" förhållande med honom är det nog dags att säga det.

  • Anonym (eee)

    1. Man ska väl inte läsa andras sms? Varför lät du honom? Även om det inte är något speciellt man skriver så är det ändå privat mellan två människor. Jag låter inte min man läsa sms som jag och min bästa väninna skriver. Jag kan berätta saker för honom, men det är en annan sak. Vissa saker är privata och hon litar på att de stannar hos mig. 

    2. Om ni inte sagt rakt ut att ni är ett par så har han inget att gnälla för. 

    3. Red nu ut detta. Om han inte svarar, så skriv att ni ju bara har en kk-relation och att du inte förstod att han skulle ta illa vid sig. Svarar han då att han inte tyckte det var bara KK, så får ni diskutera hur ni kunde tro olika och vad det står för. 

  • Oren
    Anonym (Annika) skrev 2021-05-07 09:23:30 följande:

    Självklart får han inte kolla din mobil. Men hur kunde han göra det? Har du inte lösenkod?

    Om du vill ha ett "riktigt" förhållande med honom är det nog dags att säga det.


    Han hittar på att göra nåt eller visa på min telefon och sedan kollar snabbt vad han vill se.
  • Oren
    Anonym (eee) skrev 2021-05-07 09:28:09 följande:

    3. Red nu ut detta. Om han inte svarar, så skriv att ni ju bara har en kk-relation och att du inte förstod att han skulle ta illa vid sig. Svarar han då att han inte tyckte det var bara KK, så får ni diskutera hur ni kunde tro olika och vad det står för. 


    Han läser inte mina sms. Har nu skickat 2 st., en per dag. Ska avvakta ett par dagar och skicka den sista: Hej då och lycka till.

    Tycker att jag förtjänar någon bättre än han och detta beteende.
  • Anonym (eee)
    Oren skrev 2021-05-07 15:46:55 följande:
    Han läser inte mina sms. Har nu skickat 2 st., en per dag. Ska avvakta ett par dagar och skicka den sista: Hej då och lycka till.

    Tycker att jag förtjänar någon bättre än han och detta beteende.
    Du skrev ju att han läst dina sms? 

    Men bra, att du tagit ett beslut. Du förtjänar absolut bättre. 
  • Oren
    Anonym (eee) skrev 2021-05-07 18:34:29 följande:

    Du skrev ju att han läst dina sms? 

    Men bra, att du tagit ett beslut. Du förtjänar absolut bättre. 


    Han läser de sms som jag skickade till honom efter vi träffades sist. Där ber jag honom att prata.

    Tusen tack för dina svar och hjälp!
  • Oren

    Han inte hört av sig fortfarande... 5 dagar har gått. Inte ett enda ord...

    Känner mig trasig och krossad.

Svar på tråden Han läste mina sms till andra kille