• Anonym (Björnbär)

    Vad är viktigast av ansiktet och kroppen?

    När det kommer till utseendet, vad tycker du då är viktigast: att man har ett fint/snyggt ansikte eller att man har en fin/snygg kropp? Vad är viktigast, ansiktet eller kroppen och varför?

    Ett exempel. Låt oss säga att du dejtar en person som du gillar jättemycket. Hon/han har en väldigt bra personlighet men hon/han har inte en snygg kropp. Däremot är ansiktet väldigt fint.

    Ett annat exempel. Du dejtar även en till person och även denna person gillar du lika mycket. Hon/han har också en väldigt bra personlighet, däremot är ansiktet inte fint. Kroppen är dock väldigt snygg.

    Vem hade du valt, enbart baserat på den information som framgår här?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är viktigast av ansiktet och kroppen?
  • Cat's eye

    Ansiktet.

    Kroppen kan man i mångt och mycket göra något åt men det blir ofta svårare (och dyrare) att förändra ansiktet om det inte är fint från början. Okej om man har små läppar, det är ju ganska lätt fixat, kanske även är rätt enkelt att förminska sin näsa osv, men jag tänker på ansiktsdrag och sånt.

    Jag tror att det oftast är lättare att skaffa sig en fin kropp än ett fint ansikte men det beror ju också på vad det är som gör att kroppen/ansiktet inte ser så bra ut.

    För mig är det viktigast att ansiktet är fint därför att det är det jag tittar på i första hand. Blicken riktas dit och jag ska ju prata med människan så det blir svårt att undvika ansiktet. Det är på ansiktet som man känner igen en människa så självklart är ansiktet viktigast.

    Jag hade valt det första av dina två alternativ.

  • Anonym (Pelle)

    Råkade rösta på kvinna men är man.

    Kroppen är viktigast.

    Tjocka/mulliga attraherar mig inte.

    Sen tror jag inte att en mullig /tjock kvinna skulle vara beredd att gå ner i vikt och helt plötsligt bli smal. Sen skulle jag bli skeptisk till att hon kan behålla vikten. Då typ 99% inte klarar av det

  • Spucks

    Har inte röstat än, för jag ör osäker hur du menar med "Man/Kvinna" - menar du vilket man anser är viktigare hos en man/kvinna man är intresserad av, eller vilket man själv är?
    Jag ser nog ansiktet som viktigare.

  • Anonym (Björnbär)
    Spucks skrev 2021-05-07 09:32:46 följande:

    Har inte röstat än, för jag ör osäker hur du menar med "Man/Kvinna" - menar du vilket man anser är viktigare hos en man/kvinna man är intresserad av, eller vilket man själv är?

    Jag ser nog ansiktet som viktigare.


    Vilket man själv är.
  • Anonym (Ansiktet utan tvekan)

    Ansiktet är mycket viktigare, eftersom det är det första man attraheras av och ser hos människor.

    Jag är väldigt känslig för hur dragen och mimiken samspelar i ett ansikte. Hur en människa använder det, hur den ser ut när den skrattar, blicken osv.
    Kan lätt tycka att en människor är fula eller har fula vinklar som kan göra det svårt för mig att känna mig attraherad av en person eller känna empati osv.

    Någon kan vara väldigt snygg med perfekta drag så är det en liten detalj som liksom förstör hela bilden vilket gör att den inte blir attraktiv för mig. Kroppar har jag mycket större överseende med så länge den är någorlunda smal och ser hälsosam ut. Längd bryr jag mig inte om så länge det inte är alltför stor skillnad från mig.

    Om jag gillar ett ansikte blir jag lätt förälskad. Frisyr och hår är en annan stor dealbreaker också klädstilen.

  • Anonym (Man)

    Kroppen är viktigast, det är inte ens en fråga!


    Skulle ALDRIG klara av ett fetto!!

Svar på tråden Vad är viktigast av ansiktet och kroppen?