• Anonym (Pluffs)

Kan man banta ner pluffset på magen?

Jag väger 59,5 kg till mina 162 cm.

Har två barn och känner att jag lyckats hålla mig i någorlunda form trots det. Men, efter graviditeterna har jag PLUFFSIG mage. Lite som deg. Kan ta tag i. Känner muskler där under när jag spänner och jag tränar mage lite smått sedan nyligen. Hemmaövningar.

Men det stärker ju musklerna. Överskottet av fett behöver man väl banta bort? Om jag börjar äta 500 kalorier mindre i månaden än vad jag behöver. Och går på promenader så jag går ner i vikt.. Kommer pluffset också tyna bort??

• Svar på tråden Kan man banta ner pluffset på magen?
  • Spucks

Ja, visst kan du blir av med det, men problemet är att kroppen tar fettet därifrån den lättast "får tag" i den. Dvs du kan inte kontrollera vilka kroppsdelar fettet tas ifrån, fast någon gång måste det väl bli magens tur. 

• Anonym (Personlig tränare)

Hej!

Du behöver stärka upp bålen med styrketräning. Core-träning och sen är det kosten. Att förbränna mer än vad man äter varje dag är nyckeln. Här gäller det att inte bli vilsen i balansen! Din kropp behöver bra mat, den behöver bra fetter ifrån avokado, nötter, lax osv. Det handlar INTE om att gå hungrig och träna på. Kroppen behöver en aktiv ämnesomsättning och därefter träning för just magen. Fettet förbränns jämnt över hela kroppen och magmusklerna vaknar till liv och stärker korsetten :)

• Anonym (Emma)

Testa styra om kosten (mer grönt mindre socker och processat) samt få in lite styrketräning i veckan. Pluffset försvinner när kroppen bygget muskler. Träna gärna 2-3 dagar per vecka. Om du inte hinner till gym, vilket de flesta hinner om man bara prioriterar rätt, så kör hemma på kvällen.

Jag tränar gym och äter hyfsat okej, har två barn och aldrig haft så frisk och vältränad kropp som idag.

Kör hårt!

Svar på tråden Kan man banta ner pluffset på magen?