• Anonym (?)

Sex nära blödning. Infektion? ( Gravid )

Hej!

Är gravid i v 18.

Jag fick en stor blödning för en måndag sen. Har ett blodfyllt blåmärket i livmodern precis vid öppningen. Sedan blödningen för en månad sen har det kommit ut brunt gammalt blod men bara när jag torskar mig , vilket det ska göra. En del blod kommer ut och en del blod försvinner ut med kroppen.

Nu har det inte alls kommit ut något brunt blod på 5 dagar.

Igår hade jag och mannen sex för första gången sen blödningen. Tanken var att han inte skulle komma i mig då jag har under denna månad tänkt på infektionsrisken

( Vi har inte haft sex under tiden jag fått brunt blod på pappret. )

Men så råkade det bli . Och nu tänker jag på infektionsrisken. Trots att jag inte blödigt på 5 dagar.

Finns det risk för infektion om man har sex under små blödning eller om man tydligen har det?

Efter sexet kom det såklart lite brunt blod på pappret. Men det brukar det göra annars när jag är gravid ibland också.

• Svar på tråden Sex nära blödning. Infektion? ( Gravid )
  • Anonym (F)

Vilka riktlinjer gällande samlag har du fått från sjukvården? Tänker du att infektionsrisken gäller det blödande blåmärket? Om du får en infektion i ett sår så kommer du känna av det. Och det går ju inte att säga innan det sker..

Sen är det väl inte spermierna som orsakar infektion utan att penis för med sig tarmbakterier längre upp i slidan.

• Anonym (?)
    Anonym (F) skrev 2021-05-08 09:59:12 följande:

Vilka riktlinjer gällande samlag har du fått från sjukvården? Tänker du att infektionsrisken gäller det blödande blåmärket? Om du får en infektion i ett sår så kommer du känna av det. Och det går ju inte att säga innan det sker..

Sen är det väl inte spermierna som orsakar infektion utan att penis för med sig tarmbakterier längre upp i slidan.

Ingen läkare har sagt att vi ska avstå pga infektionsrisken.

Men jag läste att det inte är bra att ha sex om man blöder som gravid just för infektionsrisken . Att en del fått det rådet. Tänkte att det hade med sperman att göra då.
  • Anonym (....)
    Anonym (F) skrev 2021-05-08 09:59:12 följande:

Nu får vi väl hoppas att ts man tvättar penis efter analsex och innan han ska ha vaginalsex igen.
Svar på tråden Sex nära blödning. Infektion? ( Gravid )