• Potatisärlivet

    Ensamhet i väntan på plus - hur gör ni?

    Jag är en sån person som blir helt besatt när ägglossningen är klar och i väntan på mens. Jag analyserar varenda pirr och känsla i kroppen och undrar om jag kan vara gravid. Har aldrig tidigare googlat så mycket som jag gör under denna period.

    Min sambo är en sån som inte vill få upp hoppet och bli besviken, när jag försöker prata med honom så kommenterar han att vi får vänta tills graviditetstest är gjort och sen börja bli uppspelta. Om jag bara kunde!! Det är ju omöjligt, haha!

    Jag blir rädd och känner min ensam, önskar att jag kunde tänka som honom men det har jag inte i mig. Hur har ni gjort där ute? Någon som är i samma situation? Jag vill liksom dela den här resan med honom från början men det är svårt när vi är så olika.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ensamhet i väntan på plus - hur gör ni?
  • Anonym (Samma här!)

    Haha, jaaa men samma här! Vi har försökt rätt länge och vissa månader har jag verkligen känt mig gravid. Och råkat säga det till honom. Så han blivit så himla besviken när mensen kommer, och jag också såklart. Men jag blir besviken varje gång, skriver cykeldagbok och jämför med tidigare månader osv... köper billiga testa tidigt-tester och smygtestar från typ äl+8-9. Helt galet! Jag önskar att jag kunde chilla och bara ta det som det kommer men det går ju inte!!

  • Anonym (Känslomamms)

    Skriv ner dina känslor på ett papper eller i en bok om det upptar flera sidor och ge till honom varje kväll. Då har han tid att analysera dessa innan läggdags. Försök sedan att fokusera på något annat nån hobby.

  • Anonym (Känslomamms)

    Jag är också sådan som skriver scheman över symtom och äl-tider. Min man är van vid att jag både skriker, smäller i dörrar, slår huvudet i väggen x flera för att sedan tokgarva och älska världen varje gång jag har äl och även varje gång jag tar gravtest. Vi har försökt i flera år.

Svar på tråden Ensamhet i väntan på plus - hur gör ni?