• Grodanboll11

    Menopur och mens

    Hej!

    Har precis startat med korta protokollet för IVF. Igår på cykeldag 1 startade jag med sprutor (menopur 300ie) och idag på cykeldag 2 har mensen typ stannat av. Blött extremt lite och på denna dag brukar jag i normala fall blöda som mest. Är det någon annan som fått såhär? Är det normalt? Jag är helt säker på att mensen startat ordentligt för det stämde med ägglossningsdag och igår/i natt blödde jag som vanligt. Tog ett tidigt graviditetstest i tisdags så är inte gravid.

  • Svar på tråden Menopur och mens
  • Anonym (45:an)

    det betyder att du nu kommit i klimakteriet o så ska det va. Sedan kommer man ösa på hormoner efter hand. Hur gammal är du

  • Jag är bara jag
    Anonym (45:an) skrev 2021-05-08 15:39:49 följande:
    det betyder att du nu kommit i klimakteriet o så ska det va. Sedan kommer man ösa på hormoner efter hand. Hur gammal är du
    Men för jösse namn vilket korkat svar! Ts ska göra IVF, hon är inte i klimakteriet alls.
  • Jag är bara jag

    Vad jag minns blev mensen lite märklig när jag gjorde långa. Tror inte det är konstigt alls, men ring och fråga kliniken om du är orolig.

  • Anonym (45:an)
    Jag är bara jag skrev 2021-05-08 16:36:41 följande:

    Men för jösse namn vilket korkat svar! Ts ska göra IVF, hon är inte i klimakteriet alls.


    Man brukar göra klimakteriet först sen bomba med hormoner för att försöka få till något som likar en graviditet .. hur gammal är hon
  • Grodanboll11
    Anonym (45:an) skrev 2021-05-08 17:05:31 följande:

    Man brukar göra klimakteriet först sen bomba med hormoner för att försöka få till något som likar en graviditet .. hur gammal är hon


    Jag är 32
  • Jag är bara jag
    Anonym (45:an) skrev 2021-05-08 17:05:31 följande:
    Man brukar göra klimakteriet först sen bomba med hormoner för att försöka få till något som likar en graviditet .. hur gammal är hon
    Nej, nåt klimakterium innan man börjar med sprutorna är det inte tal om. Vid långa tar man en spray som visserligen vid lång användning försätter en i ett konstgjort klimakterium, men de få veckor man tar den vid IVF liknar inte alls klimakteriet. Och har inte den funktionen som den har vid lång användning. Och vadå få till nåt som liknar en graviditet? Vet du ens vad en IVF är? När man börjat med sprutorna sätter kroppen direkt igång med att få äggblåsorna man har den månaden att mogna. Man kan antingen fortsätta med sprayen eller sluta- den s.k Bostonmetoden. När äggblåsorna är mogna plockas de på ägg, man tillsätter spermierna eller gör ICSI, sätter in ett embryo och hoppas på en graviditet. 
  • Jenzia

    Står ju att TS göra korta protokollet. Hon har inte sprayat innan sprutorna.

    Jag skulle skulle inte oroa mig, man kan faktiskt starta hormonbehandling vart man än befinner sig i cykeln. Bara att dag 2-3 är bäst.

Svar på tråden Menopur och mens