• Anonym (Kaffedraken)

    9 månaders bebis kommer inte till ro

    Vår dotter på 9 månader är i stort sett helt omöjlig att få att varva ner och somna på dagen.

    Det känns som hon inte vill somna. Så fort hon är påväg att somna så börjar hon sparka med benen eller klappa händer. Jag försöker få in rutiner med mat men det känns omöjligt när det tar flera timmar att få henne att somna.

    Vi vaknar vid 6 och äter frukost, sen ammar jag vid 8-9 tiden och då är hon supertrött. Men får inte henne att somna oftast och då håller jag på att försöka till kl 11 när jag ska laga lunch. Då är hon jättetrött och så fortsätter med att få henne att somna efter vi ätit och så kan jag hålla på i timmar. Försöker både att amma så hon somnar (vilket har fungerat tills hon var 8 månader), hon gillar inte vagnen. Somnat någon enstaka gång annars bara hon sprattlar för

    Hon inte gillar att sitta fast och sängen går inte heller. Tills hon var 7-8 månader har hon sovit hela nätter i sin säng och bra på dagarna också men över en natt gick det inte alls.

    Vet inte om det kan vara tänderna, men hon har fått 5 tänder och vi har inte märkt av de nämnvärt. Någon som har tips?

Svar på tråden 9 månaders bebis kommer inte till ro