• Storktjejen

    Skäms över små bröst

    Vill börja allt me å säga. Ja vill inte ha nå bråk eller liknade här! Jag skäms över att ha så små bröst. Känner att jag verkligen hatar min kropp. Samtidigt skulle jag aldrig kunna operera mig eftersom jag då skulle känna mig falsk och bli äcklad av dom som gav mig positiva kommentarer om mina bröst, eftersom de inte skulle vara äkta. Men ja vet ärligt inte va ja ska göra mer. Killarna i min typ som jag tänder på tänder inte på små bröst. Många säger att det är coolt med små bröst men alla jag har varit med har kommenterat mina bröst! Vågar inte gå och bada längre me mina vänner för ja e rädd för va dom ska säga... använder BHS i A-kupa som dom inte ens fyller i. Så brösten ser större ut än vad dom är i hoodies. Är aldrig med på idrotten o kan aldrig gå i linne eller t-shirt för mina små bröst.

  • Svar på tråden Skäms över små bröst
  • Anonym (Jag)

    Fint med små bröst, men jag förstår dig ändå. Det är säkert jobbigt att känna så. Jag tycker bara att ni bör operera, om ni mår så psykiskt dåligt av det. Fast du vill ju inte det heller, så då får du vänta på den rätte som älskar de du har

  • Anonym (Pelle)

    Misströsta inte. Det finns många killar som gillar små bröst.

    Det är ju jättefint. Du har träffat fel killar bara.

  • Egon den stora

    Det verkar som att alla tjejer lyckas hitta något på kroppen dom skäms över.

    Ett glatt humör, självförtroende och sådana saker väger i ärlighetens namn tyngre än kroppsliga egenskaper.

  • Anonym (Olika)

    Jag har ett stort och ett litet. Det är värre skulle jag tro. Ser knasigt ut tycker jag själv men det är så jag är konstruerad och jag kan inte göra något åt saken (bortsett från att operera men det är andra saker jag hellre lägger mina pengar på).

  • Anonym (detfinnshopp)

    Eftersom du skriver om att vara med på idrotten så antar jag att du fortfarande är tonåring. I den åldern har man oftast inte vuxit färdigt än. Du blir förmodligen fylligare med åren.

  • Lurkis

    Du har gott om tid på dig att träffa en kille som lämnat de prepubertala ytliga stadiet. Ja, sällan är bröst symmetriska men jag kan inte tänka mig att killarna du vill få ihop det med står & mäter med linjal. Du ska inte skämmas & du ska inte bry dig om vad några omogna tonårstjejer säger. Tro mig, när du blir äldre kommer du sakna det ungdomen ger. Det är ju inte så att du ska blotta dig för hela världen. Du kommer hitta någon som uppskattar dig för den du är. Det finns många killar med liten Dick som kämpar med samma tankar som du gör. Frågan om man duger. Ja, det gör du. Fokusera på att ha kul, utvecklas & gör det som en tonåring vill göra. Så länge du inte har tre bröstvårtor & 6 fingrar behöver du inte oroa dig. Det är mycket frontande & snack i tonåren. När man lämnar det bakom sig så blir livet betydligt enklare

    Styrkekramar från en liten Dick!

  • Anonym (A-kupan)

    Jag ÄLSKAR mina små bröst. Dom är lätta att hålla på plats, dom guppar inte när jag springer, det är lätt att hitta BH och dom ger mig inte ont i rygg/nacke. 

    Har flera vänner med större byst som önskar dom var mindre. En vän har gjort bröstförminskning för att hennes bröst gav henne ont i ryggen. Dom klagar ofta på att dom har problem med att hitta vettiga BH:ar och att brösten mest är i vägen. Finns säkert lika mycket storbystade som älskar sina bröst också. 

    Försök inte värdera dig själv utifrån vad killar vill ha/inte ha. Alla kroppar ser inte likadana ut även om det säkert är lätt att fastna i vad alla andra har och vad man själv saknar. 
    Smaken är olika och "alla killar" gillar inte automatiskt stora bröst. Dom killar jag träffat har aldrig kommenterat mina bröst på något speciellt sätt. Låter klyschigt men det finns andra saker som liksom klår ens bröststorlek, t.ex. ens personlighet. 

Svar på tråden Skäms över små bröst