• Anonym (A)

Känner mig fet och ful

Det är så att jag känner mig så fruktansvärt ful och jag vet inte vad jag ska göra åt det.

Har kämpat mot ätstörningar innan, och nu gått upp i vikt. Känner mig som en elefant och hatar verkligen hur jag ser ut nu. Det känns som magen bara putar och mina ben och armar är jättetjocka. 

Till råga på det har jag även små, röda knottror på armar och ben. Googlade upp det och tydligen går det inte att göra något åt (keratoris pilaris tror jag att det hette)

Vill bara känna mig bekväm med hur jag ser ut/känna mig lite snygg men det är så svårt.

• Svar på tråden Känner mig fet och ful
  • Mackan1978

Vad tråkigt att du känner så.

Nu vet ju inte jag om du är smal eller inte eftersom jag inte har sett dig.. Men hur som helst så tycker jag det är fint med kurviga kvinnor också.

Jag kan gärna vara vän med dig om du vill skicka ett pm om du vill.

• Mackan1978

Det här läste jag i Expressen :

I gymnasiet blev Petronella Gustafsson, 27, sjuk i anorexi och blev runtslussad inom vården innan hon hittade en behandling som fungerade för henne.

Nu vill hon hjälpa andra att få rätt hjälp genom appen ?Progress me?.

? Förhoppningen just nu är att öppna upp ögonen för att be om hjälp, säger Petronella Gustafsson

• Anonym (Milla)

Ush det är inte kul med ätstörningar. Jag har själv haft det i många år, men är idag frisk. Hur är din relation till mat idag? Det är viktigt att du inte börjar svälta dig nu bara för att du känner dig tjock, du behöver mat men i lagom mängd. Svälta sig leder inte till något gott, men det vet du säkert redan.

• Anonym (Diet)

Tyvärr så är det bara du som kan göra något åt detta, vilket jag tror du vet. Börja att räkna dina kalorier, gå ut och gå eller börja på ett gym, du fixar detta!

• Anonym (Therese)

Du kan ju i alla fall gå ner i vikt, själv har jag ett fult ansikte som inte går att göra så mycket åt.

• Anonym (A)
    Mackan1978 skrev 2021-05-09 20:22:52 följande:

Det här läste jag i Expressen :

I gymnasiet blev Petronella Gustafsson, 27, sjuk i anorexi och blev runtslussad inom vården innan hon hittade en behandling som fungerade för henne.

Nu vill hon hjälpa andra att få rätt hjälp genom appen ?Progress me?.

? Förhoppningen just nu är att öppna upp ögonen för att be om hjälp, säger Petronella Gustafsson

Jag kan kolla upp appen och se om den hjälper. Tack så mycket. Saken är den att jag numera är normalviktig, men pga att jag var så smal förut känns det som att jag verkligen är tjock. Kanske sitter det dock mest i huvudet.
    Anonym (Milla) skrev 2021-05-09 20:55:20 följande:

Ush det är inte kul med ätstörningar. Jag har själv haft det i många år, men är idag frisk. Hur är din relation till mat idag? Det är viktigt att du inte börjar svälta dig nu bara för att du känner dig tjock, du behöver mat men i lagom mängd. Svälta sig leder inte till något gott, men det vet du säkert redan.

Vet inte riktigt... brukar äta tills jag är mätt men ibland får jag ångest även efter att ha ätit en normalportion och har svårt för att lugna ner mig. Men utåt sett äter jag nog rätt normalt även om det är en inre kamp som pågår hela tiden.
    Anonym (Diet) skrev 2021-05-09 22:08:39 följande:

Tyvärr så är det bara du som kan göra något åt detta, vilket jag tror du vet. Börja att räkna dina kalorier, gå ut och gå eller börja på ett gym, du fixar detta!

Det är sant, men vill helst inte räkna kalorier eftersom det triggade igång min ätstörning från början. Kan dock tänka mig att promenera mer även för hälsans skull.
    Anonym (Therese) skrev 2021-05-09 22:23:44 följande:

Du kan ju i alla fall gå ner i vikt, själv har jag ett fult ansikte som inte går att göra så mycket åt.

Antar det, men det finns mycket man kan göra för ansiktet också! Såsom smink, hudvård och så vidare.
Svar på tråden Känner mig fet och ful