Jag dräper mig ekonomiskt medan sambon lever livet...
Är så ojämt ekonomiskt hos oss.
Jag tjänar mer än min sambo men har ändå aldrig pengar kvar. Jag får betala för både mitt barn och hans barn. Köpa kläder, skor etc för att han aldrig gör det. De går i för små kläder och skor tills jag handlar. Sedan lovar han att swisha men gör det aldrig. Barnen bor heltid hos oss och han får ut både barnbidrag och underhållsstöd plus omvårdnadsbidrag för ena barnet. Han har ca 7500:- bara för det för barnen fast det är jag som handlar allt och sköter allt den omvårdnad han får bidrag för.
Detta har lett till att jag har en ganska stor kredit hos Klarna jag får betala varje månad. Lägger ca 4000:- dit varje månad. Men den fylls ju på på nytt..
Jag har i princip 0:- på kontot när räkningar är betalda så får tigga pengar av sambon till att tanka bilen så jag tar mig till jobbet. Jag betalar försäkring för vårt gemensamma barn. Betalar kläder till alla barn. Det faller oftast på mig att handla varje gång då jag slutar senare än sambon och han hämtar på förskola. Vi har ett matkonto som inte räcker varje månad så jag lägger nog 3000:- extra där varje månad på mathandling.
Känns som en ond cirkel. Jag står för alla presentinköp. Köper i princip alla julklappar. Köper presenter till konpiskalas osv.
Han själv säger att han inte har några pengar men råkade se hans telefon när han skulle kolla sitt saldo och då hade han närmare 60 000:- på ett sparkonto. Han kan utan problem köpa dyra verktyg eller prylar för 5-6000:- när han känner för det. Häromdagen gick diskmaskinen sönder och han beklagade sig hur vi ska ha råd. När jag sa att vi får ta den på kredit åkte han och köpte den och sa att han betalade hela direkt, att det kostar så mycket med krediter. Jag kan inte ta fram 5000:- från ingenstans som han. Jag har 0:-. Det är nu 9/5 och jag har 10:- på kontot.
Han säger jämt att han inte kan fatta hur vi har så lite pengar. Samtidigt som han dagen efter går och köper en bubbelpool för 4000:- eller en robotgräsklippare för 8000:-.
Jag tycker detta känns så orättvist. Jag fick använda upp alla mina dagar till föräldraledighet för att ha råd. De flesta krediterna drog jag på mig då, för att ha råd med allt under föräldraledigheten. Medan han nu ska vara ledig hela sommaren och ta ut fp då. Jag får ta all vabb både för mina och hans barn. Får ta tandläkarbesök, sjukgusbesök och BVC besök. Han jobbar alltid. Klämdagar och dagar som förskolan har stängt får jag ta ledigt utan betalt.
Jag känner att jag hade velat separera. Men med min ekonomiska situation funkar det inte. Jag har inte råd att betala flera tusen på krediter och en hel hyra etc. Kommer ta år innan jag betalat bort allt...
Känns som ett djupt svart hål. Vad gör man!?