• Anonym (Lizzy)

    Ni som lämnat eller blivit lämnade pga sexbrist

    Under åren har man läst otaliga trådar om folk som befinner sig i relationer som helt eller delvis saknar sex och intimitet.

    Jag vill veta mer från er som tagit er ur förhållanden och från er som blivit lämnade.

    Ni som lämnat, hur togs det emot av er partner?Upplevde ni någon lättnad från denna eller kom det som en blixt från klar himmel? Handlade många frågor om rent praktiska saker?

    Ni som blivit lämnade, hur upplevde ni det? Var ni själva på vippen att ta initiativet och välkomnade idén eller var det rent förkrossande?

    Hur lever ni idag? Hur lever ert ex idag?

  • Svar på tråden Ni som lämnat eller blivit lämnade pga sexbrist
  • Anonym (Jonas)

    Jag lämnade mitt ex efter flera års försök att leva utan sex. Hon ville inte. Jag höll på att bli väldigt bitter och arg på henne. Jag ställde henne mot väggen och frågade om hon tyckte att jag förtjänar att leva utan sex? Jag fick inget svar utan bara en rygg vänd mot mig. Det gjorde att jag valde att lämna samma dag. Jag flyttade runt hos vänner och familj tills jag hittade en lägenhet och kunde flytta. Det tog några månader. Vi hade i princip noll kontakt under tiden.

    Ca sex månader senare hittar jag henne på Tinder och hon visar upp lite lättklädda och smått porriga bilder som jag aldrig sett förut. Hon skriver utmanande. Våra gemensamma vänner berättar att hon ligger en del.

    Och jag då som saknade sex och närhet? Jo jag blev kär i en kollega på jobbet och vi har nyss fått veta att vi ska ha barn.

  • Anonym (....)
    Anonym (Jonas) skrev 2021-05-10 08:57:05 följande:

    Jag lämnade mitt ex efter flera års försök att leva utan sex. Hon ville inte. Jag höll på att bli väldigt bitter och arg på henne. Jag ställde henne mot väggen och frågade om hon tyckte att jag förtjänar att leva utan sex? Jag fick inget svar utan bara en rygg vänd mot mig. Det gjorde att jag valde att lämna samma dag. Jag flyttade runt hos vänner och familj tills jag hittade en lägenhet och kunde flytta. Det tog några månader. Vi hade i princip noll kontakt under tiden.

    Ca sex månader senare hittar jag henne på Tinder och hon visar upp lite lättklädda och smått porriga bilder som jag aldrig sett förut. Hon skriver utmanande. Våra gemensamma vänner berättar att hon ligger en del.

    Och jag då som saknade sex och närhet? Jo jag blev kär i en kollega på jobbet och vi har nyss fått veta att vi ska ha barn.


    Förlåt att jag skriver såhär nu. Det är naturligtvis inte så för alla men det kan vara så att hon helt enkelt inte var attraherad av dig längre? Vart ihop länge? Var det bråk och tjafs för övrigt mellan er?

    Jag har helt tappat intresset på att ha sex med min man och vi har vart ihop många år. Det blir en del tjafs ( han har narcissistiska drag och kan aldrig ha fel samtidigt som det påpekas fel och saker jag inte gjort väldigt snabbt).

    Jag älskar honom tror jag men det känns mer som en bror. Hade jag vart singel hade jag definitivt vart sugen på att ligga mycket.

    Det blir inte heller spännande efter alla år.

    Men jag är glad för din skull att du hittat kärleken igen :)

    Lycka till med bebisen!
  • Anonym (Jonas)
    Anonym (....) skrev 2021-05-10 13:33:33 följande:

    Förlåt att jag skriver såhär nu. Det är naturligtvis inte så för alla men det kan vara så att hon helt enkelt inte var attraherad av dig längre? Vart ihop länge? Var det bråk och tjafs för övrigt mellan er?

    Jag har helt tappat intresset på att ha sex med min man och vi har vart ihop många år. Det blir en del tjafs ( han har narcissistiska drag och kan aldrig ha fel samtidigt som det påpekas fel och saker jag inte gjort väldigt snabbt).

    Jag älskar honom tror jag men det känns mer som en bror. Hade jag vart singel hade jag definitivt vart sugen på att ligga mycket.

    Det blir inte heller spännande efter alla år.

    Men jag är glad för din skull att du hittat kärleken igen :)

    Lycka till med bebisen!


    Ja uppenbarligen så var hon inte längre attraherad av just mig. Hon verkligen bedyrade att hon älskade mig och det gjorde hon verkligen men hon tände ju inte på mig. Jag hade önskat att hon kunnat vara ärlig mot mig och säga det till mig men istället kom tystnad, halvsanningar eller rent av bara en axelryckning. Vår relation skadades på alla plan av uteblivet sex och brist på ärlighet och jag kämpade länge med egna kriser tills jag helt enkelt lackade ur. Det gick så långt att jag funderade på att vara otrogen men jag valde att lämna henne istället. Vi har inte sagt ett ord till varandra sedan jag i ilska frågade om jag inte förtjänar ett sexliv.
  • Anonym (....)
    Anonym (Jonas) skrev 2021-05-10 13:50:55 följande:

    Ja uppenbarligen så var hon inte längre attraherad av just mig. Hon verkligen bedyrade att hon älskade mig och det gjorde hon verkligen men hon tände ju inte på mig. Jag hade önskat att hon kunnat vara ärlig mot mig och säga det till mig men istället kom tystnad, halvsanningar eller rent av bara en axelryckning. Vår relation skadades på alla plan av uteblivet sex och brist på ärlighet och jag kämpade länge med egna kriser tills jag helt enkelt lackade ur. Det gick så långt att jag funderade på att vara otrogen men jag valde att lämna henne istället. Vi har inte sagt ett ord till varandra sedan jag i ilska frågade om jag inte förtjänar ett sexliv.


    Så ledsamt att det va på det viset. Klart du förtjänade ett sexliv! Även om jag inte alltid är så sugen på sex så skulle jag aldrig neka honom sex och närhet. Men har samtidigt vart ärlig att jag inte är så sugen längre. Jag överdrev lite att jag tappat intresset totalt gör visst vill även jag ibland. Men inte så ofta som förr.

    Är jag väldigt off i några veckor så ger jag honom iaf ett blowjob emellanåt. Starkt av dig ändå att inte va otrogen! Att totalt neka någon sex i kanske månader och år helt känns förkastligt.
  • Anonym (Lizzy)
    Anonym (Jonas) skrev 2021-05-10 13:50:55 följande:

    Ja uppenbarligen så var hon inte längre attraherad av just mig. Hon verkligen bedyrade att hon älskade mig och det gjorde hon verkligen men hon tände ju inte på mig. Jag hade önskat att hon kunnat vara ärlig mot mig och säga det till mig men istället kom tystnad, halvsanningar eller rent av bara en axelryckning. Vår relation skadades på alla plan av uteblivet sex och brist på ärlighet och jag kämpade länge med egna kriser tills jag helt enkelt lackade ur. Det gick så långt att jag funderade på att vara otrogen men jag valde att lämna henne istället. Vi har inte sagt ett ord till varandra sedan jag i ilska frågade om jag inte förtjänar ett sexliv.


    Tack för att du delar med dig!

    Hur reagerade hon när du vill lämna?
  • Anonym (Lizzy)
    Anonym (....) skrev 2021-05-10 13:33:33 följande:

    Förlåt att jag skriver såhär nu. Det är naturligtvis inte så för alla men det kan vara så att hon helt enkelt inte var attraherad av dig längre? Vart ihop länge? Var det bråk och tjafs för övrigt mellan er?

    Jag har helt tappat intresset på att ha sex med min man och vi har vart ihop många år. Det blir en del tjafs ( han har narcissistiska drag och kan aldrig ha fel samtidigt som det påpekas fel och saker jag inte gjort väldigt snabbt).

    Jag älskar honom tror jag men det känns mer som en bror. Hade jag vart singel hade jag definitivt vart sugen på att ligga mycket.

    Det blir inte heller spännande efter alla år.

    Men jag är glad för din skull att du hittat kärleken igen :)

    Lycka till med bebisen!


    Hur skulle du känna om han en dag berättar att han vill skiljas?
  • Anonym (Jonas)
    Anonym (....) skrev 2021-05-10 14:44:59 följande:

    Så ledsamt att det va på det viset. Klart du förtjänade ett sexliv! Även om jag inte alltid är så sugen på sex så skulle jag aldrig neka honom sex och närhet. Men har samtidigt vart ärlig att jag inte är så sugen längre. Jag överdrev lite att jag tappat intresset totalt gör visst vill även jag ibland. Men inte så ofta som förr.

    Är jag väldigt off i några veckor så ger jag honom iaf ett blowjob emellanåt. Starkt av dig ändå att inte va otrogen! Att totalt neka någon sex i kanske månader och år helt känns förkastligt.


    Början till slutet var ju precis som där du är nu. Hon ställde upp ibland. Gick veckor emellan. Nån avsugning ibland. Men det blev glesare mellan gångerna och det blev kanske nån gång i kvartalet och till sist upphörde det helt. Det blev successivt mindre och mindre och hon blev allt mer uppslukad av annat istället så hon hade "naturliga skäl" att slippa undan. Vi gick aldrig och la oss samtidigt tex utan hon tajmade in så hon antingen somnade före mig eller väntade tills jag somnat så kunde hon lägga sig.

    Så hade det åtminstone fått vara kvar på en miniminivå som du verkar ha det, utan att hon tvingades till det hade vi kanske hållit ihop ett tag till.
  • Anonym (Jonas)
    Anonym (Lizzy) skrev 2021-05-10 14:53:59 följande:

    Tack för att du delar med dig!

    Hur reagerade hon när du vill lämna?


    Ja jag fick ju höra att jag var en skitstövel, ett sexfixerat ego, att jag inte älskade henne och allt annat du kan tänka dig.. Allt utom att ta på sig sin egen del i det. Och givetvis ville hon inte ens separera fast hon inte var villig att ge mig det jag mest ville ha. Jag sa åt henne att hon var en elak satmara. Sen var det liksom inte lönt att fortsätta.
  • SweeneyToad
    Anonym (Jonas) skrev 2021-05-10 13:50:55 följande:
    Ja uppenbarligen så var hon inte längre attraherad av just mig. Hon verkligen bedyrade att hon älskade mig och det gjorde hon verkligen men hon tände ju inte på mig. Jag hade önskat att hon kunnat vara ärlig mot mig och säga det till mig men istället kom tystnad, halvsanningar eller rent av bara en axelryckning. Vår relation skadades på alla plan av uteblivet sex och brist på ärlighet och jag kämpade länge med egna kriser tills jag helt enkelt lackade ur. Det gick så långt att jag funderade på att vara otrogen men jag valde att lämna henne istället. Vi har inte sagt ett ord till varandra sedan jag i ilska frågade om jag inte förtjänar ett sexliv.
    Man har aldrig rätt till en annans människas kropp. Du resonerar som en incel.
  • AnnaZL
    SweeneyToad skrev 2021-05-10 15:36:10 följande:

    Man har aldrig rätt till en annans människas kropp. Du resonerar som en incel.


    Helt absurd kommentar. Nej, ingen har rätt till någon annans kropp. Däremot har alla rätt till att välja att lämna någon om de är inte får sina behov tillfredsställda.

    Och att vägra medverka i en ärlig diskussion om problem är ju inte det bästa sättet att hålla ihop ett förhållande.
Svar på tråden Ni som lämnat eller blivit lämnade pga sexbrist