När kärlek går över till vänskap?
Jag har lyssnat på många olika relationspoddar där både män och kvinnor säger att det är helt fantastiskt när man kan se sin partner som sin bästa vän. Men vad händer när man ser sin partner som endast just detta?
Jag och min fru har varit gifta i 11år och tillsammans i 16år. Vi har två barn i skolåldern och är 38 & 42. Jag är fortfarande upp över öronen kär i min fru, men jag har under en längre tid känt att det inte är ömsesidigt. Min fru har tappat sin attraktion till mig. Hon ser mig som hennes bästa vän, livspartner och far till våra barn. Men jag vet att det inte är nog för henne. Hon behöver mer. Nu kommer mina tankar: Hon behöver spänning, glöd, pirret, nyfikenheten, etc.
Vi har pratat mycket kring vår relation genom åren och hur vi kan utveckla oss tillsammans, men vi kommer liksom inte dit och i mig gror en känsla av att inte kunna vara den man som min fru vill ha.
Ni som varit i liknande situation som mig eller min fru, hur gjorde ni? Skilsmässa vill ingen av oss då vi vill leva med varandra. Hur kan jag som man bli mer attraktiv för min fru? Jag tränar regelbundet 2ggr/veckan. Vi har vår "egentid" och vi delar på föräldraskapet och hushållssysslor. Ska jag bara acceptera att hennes känslor svalnat/försvunnit och hoppas att de någongång kommer tillbaka?