• Mon 10 May 2021 16:20
    722 visningar
    4 svar
    4
    722

    I feel like singing

    Vad sjunger du på när du får den där känslan "Jag bara måste sjunga"? Just belt, liksom.

    Själv brukar jag sjunga en version av Horgalåten när jag är på det humöret, eller Lämna inga dörrar på glänt från Chess. Eller How far I'll go från Moana. Eller kanske The Call av Regina Spector. Eller kanske möjligen My mother told me.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Svar på tråden I feel like singing
  • neverp­reggo
    Mon 10 May 2021 18:44
    #1

    Du måste finnas från Kristina från Duvemåla. Eller i princip vadsomhelst som är i huvudet just då.

  • Mon 10 May 2021 19:08
    #2
    neverpreggo skrev 2021-05-10 18:44:28 följande:

    Du måste finnas från Kristina från Duvemåla. Eller i princip vadsomhelst som är i huvudet just då.


    Du måste finnas är en sån låt också som man kan ta till =) Belt your heart out. Helen Sjöholm, det också, i alla fall "på min tid".

    Fast jag gillar bara inledningen...... Hört resten den till döds och inledningen är aldrig med när de kör "soloversionen" istället för muskalversionen.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Tue 11 May 2021 22:30
    #3

    Av nån anledning kommer psalmen ?Härlig är Jorden? ofta upp för mig sådär spontant. Sen spontansjunger jag ibland gamla soul (?) klassikern ?Walk On By?, ?American Pie? (Madonna mfl.), ?Dancing In The Moonlight? (Toploader), ?Can?t stop the feeling? (Justin Timberlake), ?Lilla fågel blå? (Staffan Hellstrand), ?The Funeral Of Hearts? (HIM) och när jag är riktigt arg kan det bli Metallicas ?St. Anger?. Och många andra låtar...

  • Sweene­yToad
    Wed 12 May 2021 00:06
    #4

    Sweeney Todd- A little priest
    Sweeney Todd pretty women 
    Sweeney Todd-These are my friends










    At last, my arm is complete again!
Svar på tråden I feel like singing