"barnmat" på kräftskiva
Vi ska ha kräftskiva och eftersom alla barn inte gillar kräftor tänkte jag göra en alternativrätt till dom.
Någon som har något bra förslag?? /Sofia
Vi ska ha kräftskiva och eftersom alla barn inte gillar kräftor tänkte jag göra en alternativrätt till dom.
Någon som har något bra förslag?? /Sofia
Ost/skinkpaj
Varför inte korv o bröd o mos?? Äter de allra flesta barn o lätt o enkelt är det. Tacos är oxå ett alternativ om barnen är lite större och oxå vill ha pillmat precis som de vuxna.
Önskar nån hade tänkt på barnmat till mig på kräftskivan då jag inte äter skaldjur.
Varmkorv med bröd/mos
Grill korv m bröd/ pommes
Hamburgare
Pizzabitar
Spagetthi m köttbullar
Majsan 70: Jag har recept på världens godaste tacopaj om du är intresserad Den brukar vi köra med- då min man är helt ointresserad av kräftor.
Jag har också tänkt på paj, för det går ju att göra i förväg. Korv och hamburgare är värre, då får man ju stå å steka när gästerna har kommit..
Lasange gjorde jag förra gången, och det är inte mina grabbar så förtjusta i.
Barnen är mellan 7-11 år, så det är ingen barn "barnmat"
Fler tips?
Emma med Theodor: Det låter som en kanonrätt, jag tar gärna receptet!
Emma med Theodor!
Kan det vara du som lagt ut det pajreceptet innan???
Allra godaste tacopajen tror jag det hette???
I såna fall har jag redan gjort pajen..flera gånger o den blir uppäten till varje minsta smula varje gång. *S*
Om inte o du har ett annat recept så tar jag tacksamt emot för att pröva nåt nytt.
Arlas hemsida är rätt bra vet jag- du kan nog t om söka på barnrätter där. Och festliga (barn)rätter.....
Majsan 70: Jag har inte lagt ut något- men nog kan det vara det...
Man kan säga att det är 2 fyllningar- en med tacokryddad köttfärs- och sedan en röra med cremefraich och 4 msk majonäs.... och ost...
Låter det bekant?
Emma m Theodore.
Det var ingen bekant blandning så vill du ge mig receptet blir jag himla glad...
Emma med Theodor!
Vill gärna ha receptet på tacopaj!
Sara
Min guddotter Alexandra åt 11 kräftor i lördags när vi hade kräftskiva!
Hon är snart 3 år...
Så sa hon: -Nälla ja vi ha me, tack!
och
-Hu öppna man?
Vi hade gjorde en lättare pasta sallad till, funkade inte eftersom hon ville ha kräftor!
Mina grabbar älskar också kräftor, så dom får hugga i och slurpa dom också.
Men jag vet att kompisens barn inte gillar det så mycket och därfär tänkte jag göra något åt dom.
Min lillasyster på 6 år lärde sig äta kräftor själv på vår kräftskiva i lördags. =) Mamma och pappa var mycket glada eftersom dom slapp skala (eller hur man ska säga). =)
1) Gör ett pajskal och förgrädda i ugnen tills det får lite färg.
2) Stek köttfärs och ev hackad lök ihop. Smaksätt med en påse tacokrydda (fyllning 1)
3) Lägg den brynta färsen i det förgräddade pajskalet.
4) Rör ihop 1 burk creme fraiche med 4 msk majonnäs. Smaksätt med vittpeppar (fyllning 2).
5) Klicka/häll ut fyllning 2 över fyllning 1.
6) Lägg riven ost och hackade gröna pepperoni över pajen.
7) In i ugnen. Har för mig att det är 35 minuter på 175 grader- men jag är inte helt säker- men kolla recept för köttfärspaj t ex- same same but different
Grillspätt uppskattas här..där dom själva kan plocka på vad dom vill ha
Tack för alla tips! /Sofia
Emma m theodor!
Mumma mumma! Blir nog köttfärspaj snart igen..
Fel! 10-15 minuter i 250 grader- längst ner i ugnen. Lägger in hela receptet i ny tråd så ingen missar!
//Emma