Tipsa mig om studier för halvtidsjobb
Skulle behöva er hjälp att ringa in studier som kan gå att jobba halvtid med senare. Kanske konstig frågeställning men jag är i behov av just detta. Har bra betyg från gymnasiet.
Jättetacksam för hjälp.
Skulle behöva er hjälp att ringa in studier som kan gå att jobba halvtid med senare. Kanske konstig frågeställning men jag är i behov av just detta. Har bra betyg från gymnasiet.
Jättetacksam för hjälp.
Hur mycket du väljer att jobba sen styrs av vilken sorts anställning du tar. Inte så mycket av vad du gör.
Jag har en del erfarenhet av bemanning och rekrytering och vi har deltider överallt; inom administration (IT, kansli, ekonomi, lön/personal), vårdsektorn (sjuksköterska, undersköterska, enhetschef, sekreterare, vårdbiträde), gata och parkförvaltning (trädgårdsmästare, renhållning, chaufför, rörläggare) och även förskola.
En del är anställda med timlön och där varierar kanske uppdraget. Dvs du blir tillfrågad om att ta arbetspass och så tackar du ja eller nej. Rimligen tackar du ja till så många pass som fungerar i din vardag = så mycket som du önskar arbeta. Eller så kan man vara anställd med månadslön på 50% och då har man ett förbestämt schema.
Jag säger inte att vi har många sådana tjänster. Men de finns. Har man en enhet tex där många arbetar deltid pga de har barn så kan man ha behov av 50% för att täcka upp för dessa. Generellt har vi flest timavlönade inom barnomsorg, vård och även skolan (elevassistenter och barnskötare).
Så jag säger som jag brukar, man behöver fundera på vad man själv gillar och tror att man kommer att trivas med i sitt liv. Annars går det inte.